Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Anorganik Kimya I | AOK 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans Üstü Öğrencilere Anorganik Kimyada Konuların ve Yapıların Detaylı Anlaşılmasını Sağlamak Ve Edinilen Bilgileri Kullanabilme Becerisini Kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Atomun Elektron Yapısı, Madde ışık etkileşimi, atomun kuantum modeli, Schrodinger denklemi, kuantum sayıları ve dalga fonksiyonları, Elementlerin periyodik özellikleri, molekül yapısı,VSPER kuramı, simetri ve grup kuramı,moleküler orbital kuramı, çok atomlu moleküller, iyon bağı, metal bağı, kristal katılar, asit baz verici alıcı kimyası, tanecikler arası etkileşimler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri anorganik Kimyanın (I) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Atom ve moleküllerin yapısını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kimyasal bağ çeşitlerini ve nasıl oluştuğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Moleküllerin simetri özelliklerini kavrayarak molekülün nasıl oluştuğunu belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Yapıların detaylı anlaşılmasını sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | VBT ve kimyasal bağ kavramlarını kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Molekül orbital teorisini anlayarak, değişik moleküllerin diyagramlarını çizer, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | VSPER kuramı ve bağ enerjilerini hesaplamayı öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Asit baz kavramlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
10 | Simetri ve grup kuramı kavramını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
11 | Basit bağlanma kuramlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
12 | İyon bağı,Kristallerin yapısı ve yaygın kristal türleri, örgü enerjisi, Born-Haber Çevirimi kavramlarını öğrenir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
13 | Metal Bağı,yarı iletken,süper iletken kavramlarını inceler, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
14 | Tanecikler arası etkileşimler, Vander Walls Kuvvetleri, Hidrojen bağı kavramlarını anlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
15 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tek Atomlu Sistemler, Bohr Modeli, Kuantum Sayıları, Elektron Dizilişleri, Dalga Modeli | [1] Sayfa 16-33 |
2 | Heisenberg Belirsizlik İlkesi, Schrödinger Denklemi, atomik orbitaller, Tek elektronlu ve çok elektronlu sistemler | [1] Sayfa 3-15 |
3 | Atomik Parametreler | [1] Sayfa 34-47 |
4 | Lewis nokta yapısı ve rezonans | [1] Sayfa 50-58 |
5 | Elementlerin periyodik özellikleri | [2] Sayfa 42-50 |
6 | VSPER kuramı ve bağ enerjileri | [1] Sayfa 107-115 |
7 | Molekülde simetri | [1] Sayfa 116-143 |
8 | Kovalent bağ ve VBT | [2] Sayfa 83-94 |
9 | Molekül orbital teorisi | [2] Sayfa 95-134 |
10 | ARASINAV | |
11 | İyon bağı,Kristallerin yapısı ve yaygın kristal türleri, örgü enerjisi, Born-Haber Çevirimi | [1] Sayfa 146-179 |
12 | Metal Bağı,yarı iletkenler,süper iletkenler | [2] Sayfa 172-184 |
13 | Tanecikler arası etkileşimler , Vander Walls Kuvvetleri, Hidrojen bağı | [2] Sayfa 189-212 |
14 | Asitler ve bazlar | [1] Sayfa 183-221 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Shrıver D.F., Atkıns P.W.,Langford C.H., Inorganıc Chemistry, Oxford Universty press, 1994 [2] Tunalı N.K, Özkar S. Anorganik Kimya, 1999, Gazi Kitapevi [3] Kaya C., İnorganik Kimya I, 2008, Palme Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Anorganik kimya programı için gerekli lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Anorganik kimya programı alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İleri anorganik Kimyanın (I) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | |||||||
2 | Atom ve moleküllerin yapısını kavrar | |||||||
3 | Kimyasal bağ çeşitlerini ve nasıl oluştuğunu kavrar | |||||||
4 | Moleküllerin simetri özelliklerini kavrayarak molekülün nasıl oluştuğunu belirler | |||||||
5 | Yapıların detaylı anlaşılmasını sağlar. | |||||||
6 | VBT ve kimyasal bağ kavramlarını kavrar, | |||||||
7 | Molekül orbital teorisini anlayarak, değişik moleküllerin diyagramlarını çizer, | |||||||
8 | VSPER kuramı ve bağ enerjilerini hesaplamayı öğrenir, | |||||||
9 | Asit baz kavramlarını öğrenir, | |||||||
10 | Simetri ve grup kuramı kavramını öğrenir, | |||||||
11 | Basit bağlanma kuramlarını öğrenir, | |||||||
12 | İyon bağı,Kristallerin yapısı ve yaygın kristal türleri, örgü enerjisi, Born-Haber Çevirimi kavramlarını öğrenir, | |||||||
13 | Metal Bağı,yarı iletken,süper iletken kavramlarını inceler, | |||||||
14 | Tanecikler arası etkileşimler, Vander Walls Kuvvetleri, Hidrojen bağı kavramlarını anlar, | |||||||
15 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisi kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |