Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel Eğlence Sektöründe İky | IKY 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT MAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih Ergelen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Post-endüstriyel dönüşüm süreci ile birlikte, çalışma - boş zaman ilişkisindeki değişime paralel olarak boş zaman olgusunun algılanma şeklinde de ciddi değişimler yaşanmaktadır. Bu durum şüphesiz Weber’in ünlü ‘Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu’(1904-1905) adlı eserinden hareketle, her türlü arzuyu, hazzı bastıran, sıkı çalışma disiplinini, sürekli insanın kendini kontrol etmesini, çok üretip, az tüketmeyi ve böylece sermaye birikimini vurgulayan bir yapının tartışılmasını beraberinde getirmektedir. Ancak bu konu her ne kadar tartışılırsa tartışılsın böyle bir çalışma anlayışına sahip çalışanlara günümüzde de rastlamak mümkündür. Bir genelleme yapılamamakla birlikte günümüzde çalışmayı içselleştirerek hayatlarının merkezine oturtan kendilerine ‘boş zaman çalışanları’ adını verdiğimiz küresel eğlence sektöründe yeni bir grup yer almaktadır. Bunlardan bazıları herkes tarafından tanınan şöhretler, popüler insanlar iken, pek çoğu bir televizyonda, gazetede şöhret olmamakla birlikte, toplumun büyük kesiminin boş zamanlarını değerlendiren baş aktörlerdir. Bu çalışma grubunun çalışmaya yönelik algıları, değerleri ve kuralları farklıdır. Dolayısıyla bu endüstride İKY’ne yönelik uygulamalarda farklı olacaktır. Bu bağlamda dersin amacı İKY uygulamalarının küresel eğlence sektöründe ve boş zaman endüstrisinde nasıl olduğunu tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında Spor ve Boş Zaman Endüstrisinde İKY, Küresel Eğlence Sektöründe Emek Piyasası , Örgütsel Yapı ve Kültür, Birey ve Grup Davranışı, Boş Zaman Değerlendirme Aktiviteleri ve Boş Zaman Çalışanları, Boş Zaman Yönetimi, Küresel Eğlence Sektöründe İK Seçme ve Yerleştirme, Eğitim ve Geliştirme, Örgütsel Gelişim ve Değişim Yönetimi, Koçluk, Mentorlük gibi konular ele alınacaktır. Küresel eğlence sektöründe çalışanların örgütsel bağlılıkları sorgulanarak, bu sektörde örgüt kültürü oluşturmanın önemi ve yolları üzerinde durulacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küresel eğlence sektörü kavramını ve gelişimini tanımlar. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Küresel eğlence sektöründe emek piyasasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, | |
3 | Küresel eğlence sektöründe örgütsel yapı ve kültür hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
4 | Küresel eğlence sektöründe birey ve grup davranışlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Küresel eğlence sektöründe İK fonksiyonlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Eğlence sektöründe örgüt kültürü, örgütsel bağlılık gibi konularda değerlendirme yapma becerisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Küresel Eğlence Sektörü Kavramına Giriş | |
2 | Spor ve Boş Zaman Endüstrisinde İKY | Sabis Ders notlları |
3 | Küresel Eğlence Sektöründe Emek Piyasası | Sabis Ders notlları |
4 | Küresel Eğlence Sektöründe Örgütsel Yapı ve Kültür | Sabis Ders notlları |
5 | Küresel Eğlence Sektöründe Birey ve Grup Davranışı | Chris Wolsey , Sue Minten, Jeffrey Abrams, Human Resource Management in the Sport and Leisure Industry, Routledge |
6 | Yeni Bir Çalışan Olarak Boş Zaman Çalışanları ve Boş Zaman Yönetimi | Chris Wolsey , Sue Minten, Jeffrey Abrams, Human Resource Management in the Sport and Leisure Industry, Routledge |
7 | Boş Zaman Değerlendirme Aktiviteleri ve Boş Zaman Çalışanları | Chris Wolsey , Sue Minten, Jeffrey Abrams, Human Resource Management in the Sport and Leisure Industry, Routledge |
8 | Küresel Eğlence Sektöründe İK Seçme ve Yerleştirme | Chris Wolsey , Sue Minten, Jeffrey Abrams, Human Resource Management in the Sport and Leisure Industry, Routledge |
9 | ARA SINAV | |
10 | Küresel Eğlence Sektöründe Eğitim ve Geliştirme | Sabis Ders notlları |
11 | Örgütsel Gelişim ve Değişim Yönetimi | Sabis Ders notlları |
12 | Koçluk, Mentorlük | Sabis Ders notlları |
13 | Küresel Eğlence Sektörü ve Boş Zaman Endüstrisinde Örgüt Kültürü ve Örgütsel Bağlılık | Sabis Ders notlları |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Chris Wolsey , Sue Minten, Jeffrey Abrams, Human Resource Management in the Sport and Leisure Industry, Routledge |
Ders Kaynakları | Ders Notları (Abis) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küresel eğlence sektörü kavramını ve gelişimini tanımlar. | |||||||||
2 | Küresel eğlence sektöründe emek piyasasını bilir. | |||||||||
3 | Küresel eğlence sektöründe örgütsel yapı ve kültür hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
4 | Küresel eğlence sektöründe birey ve grup davranışlarını yorumlar. | |||||||||
5 | Küresel eğlence sektöründe İK fonksiyonlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
6 | Eğlence sektöründe örgüt kültürü, örgütsel bağlılık gibi konularda değerlendirme yapma becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |