Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Çalışma İlişkileri | IKY 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEMİH ERGELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çalışma ilişkileri, süreçleri ve çıktılarının karşılaştırmalı bir analizini yapmaktır. Bu analiz Birleşik Krallık, ABD, AB ülkeleri, Japonya, Güney Kore ve Çin gibi bazı ülkeler karşılaştırmalı olarak incelenerek yapılacaktır. |
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı çalışma ilişkilerinin analizi, çalışma ilişkilerinin aktörleri ve tarihsel gelişimi, toplu pazarlık uygulamaları Türk çalışma ilişkileri sistemiyle karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı çalışma ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki çalışma ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki devletin çalışma ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Çalışma İlişkilerinin teorik çerçevesi | Ders Notu 1. Bölüm, Bamber, (2004) Giriş Bölümü, s.Ders İçeriği |
2 | Birleşik Krallık´ta Çalışma İlişkileri | Ders Notu Birleşik Krallık Bölümü, Bamber (2004) Birleşik Krallık Bölümü |
3 | Amerika Birleşik Devletleri´nde Endüstri İlişkileri | Ders Notu ABD Bölümü, Bamber (2004) |
4 | Japonya´da Çalışma İlişkileri | Japonya Bölümü, Bamber (2004) |
5 | İsveç´te Çalışma İlişkileri | İsveç Bölümü, Bamber (2004) |
6 | Almanya´da Çalışma İlişkileri | Almanya Bölümü, Bamber (2004) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Fransa´da Çalışma İlişkileri | Fransa Bölümü, Bamber (2004) |
9 | İtalya´da Çalışma İlişkileri | İtalya Bölümü, Bamber (2004) |
10 | İspanya´da Çalışma İlişkileri | İspanya Bölümü, Bamber (2004) |
11 | Avustralya´da Çalışma İlişkileri | Avustralya Bölümü, Bamber (2004) |
12 | Çin´de Çalışma İlişkileri | Ders Notu Çin Bölümü |
13 | Hindistan´da Çalışma İlişkileri | Ders Notu Hindistan Bölümü |
14 | Dersin Genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bamber, Greg J, Lansbury, Russell D ve Wailes, Nick (2004) International and Comparative Employment Relations, Sage, Londra. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı çalışma ilişkileri modellerini ve yaklaşımlarını tanımlar | |||||||||
2 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki çalışma ilişkilerinin aktörlerini ve bu aktörlerin faaliyetlerini açıklar | |||||||||
3 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki sendikaların ortaya çıkış sürecini, farklı sendikal modellerin varlığının nedenlerini açıklar | |||||||||
4 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki devletin çalışma ilişkilerinde üstlenmiş olduğu rolleri açıklar | |||||||||
5 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki işveren örgütlerini, örgütlenme modellerini, fonksiyonlarını ve işlevlerini açıklar | |||||||||
6 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu pazarlık kavramını, unsurlarını ve toplu pazarlığın niteliğini tanımlar | |||||||||
7 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlığı kavramını ve türlerini tanımlar | |||||||||
8 | Karşılaştırmalı olarak farklı ülkelerdeki toplu iş uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılan barışçıl ve mücadeleci çözüm yollarını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |