Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İk´Da İletişim | IKY 320 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. EMRE EROL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere insan kaynakları yönetimi sürecinde iletişim hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Örgütsel iletişim, yazılı iletişim, sözlü iletişim, sözsüz iletişim, iletişim teknikleri, iletişim teknolojileri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel ortamda çalışanlar yaşanan çatışma sürecini yönetebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Yazılı ve sözlü iletişim tekniklerini anlatabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sözsüz iletişim tekniklerini anlatabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | İletişim teknolojilerini tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Örgütlerdeki iletişim uygulamalarını inceleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bireyler arasında yaşanın iletişim problemlerine İK danışmanı olarak yardımcı olabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İletişimin Temel Özellikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İletişimin Önemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İletişim Sürecinin Unsurları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İletişim Engelleri ve Çözüm Yolları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel İletişim Modelleri ve İletişim Ağları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | İşletme ortamında karşılaşılması olası iletişim örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Kurumsal İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Bilgi Teknojileri ve İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Sözlü ve Sözsüz İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Kültür ve İletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | İletişim ve Etik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Etkili İletişim Kurmanın Yolları ve İlkeleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Orgutsek Iletisim (2011),Ozlem Gulluoglu, Egitim Kitabevi, Business Communication Strategies and Skills, R. Huseman, J. Lahiff ve J. Penrose. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Örgütsel ortamda çalışanlar yaşanan çatışma sürecini yönetebilir | |||||||||
2 | Yazılı ve sözlü iletişim tekniklerini anlatabilir. | |||||||||
3 | Sözsüz iletişim tekniklerini anlatabilir. | |||||||||
4 | İletişim teknolojilerini tartışabilir. | |||||||||
5 | Örgütlerdeki iletişim uygulamalarını inceleyebilir. | |||||||||
6 | Bireyler arasında yaşanın iletişim problemlerine İK danışmanı olarak yardımcı olabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |