Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarının Planlaması | IKY 202 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Özdemir, Arş. Gör. Semih Ergelen |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Eleman tedarik model ve stratejileri, planlamanın anlamı, oluşturulması ve uygulanması, iş analizi, iç ve dış tedarik kaynakları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Planlamanın anlamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İnsan kaynağının örgüt için önemini kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Stratejik İK planlamasının geliştirilmesini / kurulmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Stratejik İK planlamasının uygulamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İK planlaması için iş analizinin nasıl yapıldığını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Planlama kapsamında iç ve dış tedarik sürecini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Dersin çerçevesi, anlamı, değerlendirme kriterleri ve yıl içi çalışmalar ile ilgili bilgiler | |
2 | Planlama Kavramı, İnsan Kaynakları Planlaması Anlamı, Özellikleri | İnsan Kaynakları Yönetimi (AÖF) İnsan Kaynakları Planlaması Bölümü |
3 | İnsan Kaynakları Planlamasının Tarihsel Gelişimi ve Amaçları | İnsan Kaynakları Yönetimi (AÖF) İnsan Kaynakları Planlaması Bölümü |
4 | Stratejik Planlama ve Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması | Monica Belcourt, Ken Mcbey ,Strategic Human Resources Planning, |
5 | İnsan Kaynakları Planlamasını Gerekli Kılan Nedenler ve İnsan Kaynakları Gereksinim Türleri | Sabis ders notu |
6 | İnsan Kaynakları Planlamasında İş Analizleri | Sabis ders notu |
7 | İnsan Kaynakları Talep, Tahmin Planlaması | Sabis ders notu |
8 | İşgücü Arz ve Talebini Dengelemeye Yönelik Eylemlerin Planlaması | Sabis ders notu |
9 | Ara Sınav | |
10 | İnsan Kaynakları Planlama Uygulaması: İç ve Dış Kaynakları | Sabis ders notu |
11 | İnsan Kaynakları Planlamasında Kullanılan Araçlar | İnsan Kaynakları Yönetimi (AÖF) İnsan Kaynakları Planlaması Bölümü |
12 | İnsan Kaynakları Planlaması Araçlarından Biri Olarak Norm Kadro Uygulaması | Sabis ders notu |
13 | Türkiye’deki Norm Kadro Uygulamasının İnsan Kaynakları Planlamasında Kullanımı | Sabis ders notu |
14 | Sonuç: genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Web Abis üzerinden sisteme eklenen ders notları ve ek okumalar ile öğrencinin ders takibi sağlanacaktır. |
Ders Kaynakları | Monica Belcourt, Ken Mcbey ,Strategic Human Resources Planning, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Planlamanın anlamını bilir. | |||||||||
2 | İnsan kaynağının örgüt için önemini kavrar | |||||||||
3 | Stratejik İK planlamasının geliştirilmesini / kurulmasını öğrenir | |||||||||
4 | Stratejik İK planlamasının uygulamalarını öğrenir. | |||||||||
5 | İK planlaması için iş analizinin nasıl yapıldığını öğrenir. | |||||||||
6 | Planlama kapsamında iç ve dış tedarik sürecini öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 90 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |