Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
19.Yy Alman Felsefesi ADE 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURHAN ULUÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

19. yy. Alman felsefesinde ortaya çıkan başlıca felsefi akımları (romantizm, idealizm)
ve bu akımlar içerisinde yer alan filozofların görüşlerinin tanıtılması.

Dersin İçeriği

19. yy. Alman felsefesinin temel akım ve filozofları ile birlikte değerlendirilmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 19. yüzyılın felsefe problemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
2 19. Yüzyıl filozoflarını tanır. Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
3 Felsefe akımı olan Romantizm’i tanır. Deney ve Laboratuvar,
4 Felsefe akımı olan İdealizm’i tanır. Deney ve Laboratuvar,
5 Bu dönem içinde yer alan filozofların felsefelerini analiz eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Bu döneme özgü akımları karşılaştırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 19. yy.a kadar olan felsefi birikimin genel bir değerlendirilmesi.
2 Alman felsefe sisteminin diğer felsefe sistemleri içerisindeki yeri.
3 Temel akımlar: Romantizm ve İdealizm.
4 Temel akımlar: Romantizm ve İdealizm.
5 Kant
6 Kant
7 Herder
8 Johnn Gottlieb Fichte
9 Frederich Schelling
10 Hegel
11 Hegel
12 Nietzsche
13 Nietzsche
14 Genel bir değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak)
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 19. yüzyılın felsefe problemlerini açıklar.
2 19. Yüzyıl filozoflarını tanır.
3 Felsefe akımı olan Romantizm’i tanır.
4 Felsefe akımı olan İdealizm’i tanır.
5 Bu dönem içinde yer alan filozofların felsefelerini analiz eder.
6 Bu döneme özgü akımları karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 3 8 24
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6