Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern ve Postmodern Edebiyat ve Anlatım Teknikler | ADE 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernist ve postmodernist yazın kavramlarını tanımlamaya yönelik verileri ortaya koymak ve bunların anlatım tekniklerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Modern ve postmodern edebiyat tanımlamalarını yapmak, birbirleriyle olan düşünsel ilişkisini belirlemek ve örnek metinler üzerinden bu iki olgunun anlatım tekniklerinde yol açtığı dönüşümler çalışılacak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernite/modernizm, postmodernite/postmodernizm kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Modernist ve postmodernist yazın arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları saptar ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Yazında modernizmi ve postmodernizmi karşılaştırarak anlatır. | Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Modernist ve postmodernist yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Elde ettikleri verileri sözlü olarak sunarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Modern ve postmodern metinleri analiz ederler. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramlara ilişkin genel çerçeve çizilir. | |
2 | Modernite ve postmodernite kavramları tanımlama ve ayrıştırma I | |
3 | Modernite ve postmodernite kavramları tanımlama ve ayrıştırma II | |
4 | Modernist yazın ve anlatım teknikleri hakkında bilgiler sunulur. | |
5 | Postmodernist yazına ve anlatım tekniklerine ilişkin bilgiler | |
6 | Modernist ve postmodernist yazın kavramlarına ilişkin veriler | |
7 | Örnek metinlerle uygulama I | |
8 | Arasınav | |
9 | Örnek metinlerle uygulama II | |
10 | Örnek metinlerle uygulama III | |
11 | Örnek metinlerle uygulama IV | |
12 | Örnek metinlerle uygulama V | |
13 | Modern-Postmodern metin karşılaştırması I | |
14 | Modern-Postmodern metin karşılaştırması II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zima, Peter; Moderne/Postmoderne. UTB Verlag, Tübingen, 2016 Welsch, Wolfgang; Unsere Postmoderne Moderne, 6. baskı, Akademie Ver., Berlin, 2002. Jürgen, Petersen; Der Deutsche Roman Der Moderne, Metzler Ver., Stuttgart, 1991. Eco, Umberto; Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, çev. K. Atakay, Can Yay., İstanbul, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modernite/modernizm, postmodernite/postmodernizm kavramlarını tanımlar. | ||||||||||
2 | Modernist ve postmodernist yazın arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları saptar ve tartışır. | ||||||||||
3 | Yazında modernizmi ve postmodernizmi karşılaştırarak anlatır. | ||||||||||
4 | Modernist ve postmodernist yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar | ||||||||||
5 | Elde ettikleri verileri sözlü olarak sunarlar. | ||||||||||
6 | Modern ve postmodern metinleri analiz ederler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |