Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resim ve Baskı Uygulamalarına Giriş | RES 607 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geliştirilen proje kapsamında resim ve baskı teknikleri kullanılarak özgün sanat eserlerinin oluşturulması |
Dersin İçeriği | Öğrencinin geliştirdiği proje kapsamında ,resim ve baskı malzeme ve teknik araştırmalarını yapar,uygular ve özgün sanat eserleri gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Resim ve Baskı teknikleri araştırmaları yapılır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | Ünlü sanatçılardan örneklemeler üzerine tartışılır. | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Resim veya baskı tekniklerine uygun eskizler hazırlanır. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kişisel projeler gerçekleştirilir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek ,artistik bir tavır geliştirir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencinin proje konusunu tespit için, gerekli araştırmaları yapması | |
2 | Öğrencinin Proje konusunu tespit için gerekli araştırmaları yapması | |
3 | Proje konusu ve kullanılacak tekniğin araştırmalarının yapılması | |
4 | Projenin atölyede toplu şekilde eleştirilmesi ve onaylanması | |
5 | Projenin atölyede toplu şekilde eleştirilmesi ve onaylanması | |
6 | Onaylanan Proje için kuramsal araştırmaların yapılması | |
7 | Proje uygulama örneklerine ve eskizlerine eleştiriler verilmesi | |
8 | Proje uygulama örneklerine ve eskizlerine eleştiriler verilmesi | |
9 | Proje uygulaması | |
10 | Proje uygulaması | |
11 | Proje uygulaması ve ortak eleştiri | |
12 | Proje uygulaması | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Resim ve Baskı teknikleri araştırmaları yapılır. | ||||||||||||||
2 | Ünlü sanatçılardan örneklemeler üzerine tartışılır. | ||||||||||||||
3 | Resim veya baskı tekniklerine uygun eskizler hazırlanır. | ||||||||||||||
4 | Kişisel projeler gerçekleştirilir | ||||||||||||||
5 | Sanatsal problematikleri değerlendirebilecek ,artistik bir tavır geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 9 | 18 |
Toplam İş Yükü | 299 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |