Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alternatif Sanat Atölyesi | RES 610 | 0 | 4 + 0 | 4 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Klasik sanat üretme araçlarına alternatif oluşturacak medyumlar geliştirerek, deneysel bir alan yaratma ve onları kullanabilme becerisine sahip olabilme |
Dersin İçeriği | Bir kavramdan yola çıkarak geliştireceği alternatif üretme metotlarını proje kapsamında gerçekleştirir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Tartışma, | |
3 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
4 | Özgün sanatsal ifade araçları doğrultusunda üretim sürecini yönetir. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun ön araştırması ve taslak çalışmaları | sanat tarihi ile referans kurar |
2 | Alternatif proje önerileri hazırlama | proje önerisini disiplinler arası ilişkilendirme |
3 | Öneri dosyası oluşturma | malzeme ile tema arasında ilişki kurma |
4 | Öneri dosyalarının sunumu ve eleştiriler sonucunda projeyi seçme | |
5 | Seçilen projenin kavram ile ilgili kuramsal araştırmada bulunma | |
6 | Seçililen projeye uygun malzeme seçimi ve denemeleri | |
7 | Seçilen projeye uygun malzeme ile mekan seçimi ve denemeleri | |
8 | Proje uygulaması | |
9 | Proje uygulaması | |
10 | Proje uygulaması | |
11 | Proje uygulaması | |
12 | Proje uygulaması | |
13 | Proje uygulaması ve portfolyo hazırlama | |
14 | Projenin sunumu ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alternatif sanat üretme malzemesi olabilecek tüm materyaller |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 |
2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 4 | 5 | 5 | 0 |
3 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | |
4 | Özgün sanatsal ifade araçları doğrultusunda üretim sürecini yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Toplam İş Yükü | 304 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |