Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Doğu-Batı Sanatı Bağlamında Espas RES 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

In the historical development of art, emphasis will be placed on the perception of the relationship between the joy and visual perception between east and west.

Dersin İçeriği

Sanat tarihi bağlamında sanatsal dilin kurulmasında doğu ve batı sanatları arasında etkileism süreçlerinin irdelenmesi .batı ve doğu resminin espas sorunununçözümüne yönelik yaklaşımlar doğrultusunda etkileşim süreçlerinin görsel algı ve espas bağlamında irdelenmesi .

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dinsel resimlerde espas algısı ikonolarda mekansal etki ve yüzey ilişkisinin irdelenmesi
2 Dinsel resimlerde espas algısı ikonolarda mekansal etki ve yüzey ilişkisinin irdelenmesi
3 Dinsel resimlerde espas algısı ikonolarda mekansal etki ve yüzey ilişkisinin irdelenmesi
4 Minyatür resmi üzerinden mekan ve hiyerarşik yapılanma açısından irdelenmesi
5 Minyatür resmi üzerinden mekan ve hiyerarşik yapılanma açısından irdelenmesi
6 Ara Sınav
7 Minyatür resmi üzerinden mekan ve hiyerarşik yapılanma açısından irdelenmesi
8 Tersten perspektif ile ilintili olarak resimsel mekanın derinlik ve bakışın yerdeğiştirmesi ve rönesans perspektifi bağlamında resimsel melkanın inşası
9 Tersten perspektif ile ilintili olarak resimsel mekanın derinlik ve bakışın yerdeğiştirmesi ve rönesans perspektifi bağlamında resimsel melkanın inşası
10 Tersten perspektif ile ilintili olarak resimsel mekanın derinlik ve bakışın yerdeğiştirmesi ve rönesans perspektifi bağlamında resimsel melkanın inşası
11 Negatif alan ve pozitif alan açısından mekanın kurgulanışı ve boşluk fikirinin resimsel bir metafor alanına dönüşmesi
12 Negatif alan ve pozitif alan açısından mekanın kurgulanışı ve boşluk fikirinin resimsel bir metafor alanına dönüşmesi
13 Negatif alan ve pozitif alan açısından mekanın kurgulanışı ve boşluk fikirinin resimsel bir metafor alanına dönüşmesi
14 Ödev
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Erwin Panofsky, Perspective as Symbolic Form, translated by Ch. S. Wood (Zone Books, New York, 1991
İ.Tersten Perspektif Pavel Florenski,2000.,

İmgenin Pornografisi Zeynep Sayın, metis ,2003.Boşluk ve Doluluk François Cheng Metis , 2006

Hans Belting, Floransa ve Bağdat, KÜY yayınları ,2015

Richard Sennett,Gözün Vicdanı,Ayrıntı Yayınları,1992

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ara Sınav 25
3. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 1 4 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6