Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğu-Batı Sanatı Bağlamında Espas | RES 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
In the historical development of art, emphasis will be placed on the perception of the relationship between the joy and visual perception between east and west. |
Dersin İçeriği | Sanat tarihi bağlamında sanatsal dilin kurulmasında doğu ve batı sanatları arasında etkileism süreçlerinin irdelenmesi .batı ve doğu resminin espas sorunununçözümüne yönelik yaklaşımlar doğrultusunda etkileşim süreçlerinin görsel algı ve espas bağlamında irdelenmesi . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dinsel resimlerde espas algısı ikonolarda mekansal etki ve yüzey ilişkisinin irdelenmesi | |
2 | Dinsel resimlerde espas algısı ikonolarda mekansal etki ve yüzey ilişkisinin irdelenmesi | |
3 | Dinsel resimlerde espas algısı ikonolarda mekansal etki ve yüzey ilişkisinin irdelenmesi | |
4 | Minyatür resmi üzerinden mekan ve hiyerarşik yapılanma açısından irdelenmesi | |
5 | Minyatür resmi üzerinden mekan ve hiyerarşik yapılanma açısından irdelenmesi | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Minyatür resmi üzerinden mekan ve hiyerarşik yapılanma açısından irdelenmesi | |
8 | Tersten perspektif ile ilintili olarak resimsel mekanın derinlik ve bakışın yerdeğiştirmesi ve rönesans perspektifi bağlamında resimsel melkanın inşası | |
9 | Tersten perspektif ile ilintili olarak resimsel mekanın derinlik ve bakışın yerdeğiştirmesi ve rönesans perspektifi bağlamında resimsel melkanın inşası | |
10 | Tersten perspektif ile ilintili olarak resimsel mekanın derinlik ve bakışın yerdeğiştirmesi ve rönesans perspektifi bağlamında resimsel melkanın inşası | |
11 | Negatif alan ve pozitif alan açısından mekanın kurgulanışı ve boşluk fikirinin resimsel bir metafor alanına dönüşmesi | |
12 | Negatif alan ve pozitif alan açısından mekanın kurgulanışı ve boşluk fikirinin resimsel bir metafor alanına dönüşmesi | |
13 | Negatif alan ve pozitif alan açısından mekanın kurgulanışı ve boşluk fikirinin resimsel bir metafor alanına dönüşmesi | |
14 | Ödev |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erwin Panofsky, Perspective as Symbolic Form, translated by Ch. S. Wood (Zone Books, New York, 1991 İmgenin Pornografisi Zeynep Sayın, metis ,2003.Boşluk ve Doluluk François Cheng Metis , 2006 Hans Belting, Floransa ve Bağdat, KÜY yayınları ,2015 Richard Sennett,Gözün Vicdanı,Ayrıntı Yayınları,1992 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ara Sınav | 25 |
3. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |