Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları | RES 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. HAYRİYE KOÇ BAŞARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanatın ve sanat kavramlarının değiştiği günümüzde, çağın yeni medyumlarıyla birlikte yeni sanat projelerinin tartışıldığı inter aktif bir derstir. |
Dersin İçeriği | Sanat tarihi sürecinde üretilmiş eserlerin üzerinden günümüze sanatta anlam olgusunun karşılaştırmalı değişimi ve nedenselliği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Toplumsal imgeleri saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanatın sorgulanması- Dada, Ready Made | |
2 | Soğuk savaş dönemi | |
3 | Amerikan Soyut Dışavurumculuğu | |
4 | Bauhaus Modeli | |
5 | Pop Art -Fotogerçekçilik | |
6 | Tuval dışına çıkma çabaları- Kübizm, Kolaj, Asamblaj | |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Performatif Art, Video Sanatı | |
9 | Enstelasyon- Kavramsal Sanat | |
10 | Postmodern Dönem | |
11 | Dijital Sanat, Internet Sanatı ve Biennaller Dönemi | |
12 | Doğu geleneğinde anlam problematiği | |
13 | Sanatın Politik Projelere Dönüşmesi | |
14 | Seminer |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | ||||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır. | ||||||||||||||
2 | Toplumsal imgeleri saptar. | ||||||||||||||
3 | Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. | ||||||||||||||
4 | Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. | ||||||||||||||
5 | Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler. | ||||||||||||||
6 | Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |