Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görüntü Üretimi ve Anlam Sorunları RES 618 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. HAYRİYE KOÇ BAŞARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Sanatın ve sanat kavramlarının değiştiği günümüzde, çağın yeni medyumlarıyla birlikte yeni sanat projelerinin tartışıldığı inter aktif bir derstir.
Dersin İçeriği Sanat tarihi sürecinde üretilmiş eserlerin üzerinden günümüze sanatta anlam olgusunun karşılaştırmalı değişimi ve nedenselliği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Toplumsal imgeleri saptar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular. Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap,
4 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir. Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
6 Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanatın sorgulanması- Dada, Ready Made
2 Soğuk savaş dönemi
3 Amerikan Soyut Dışavurumculuğu
4 Bauhaus Modeli
5 Pop Art -Fotogerçekçilik
6 Tuval dışına çıkma çabaları- Kübizm, Kolaj, Asamblaj
7 Vize Sınavı
8 Performatif Art, Video Sanatı
9 Enstelasyon- Kavramsal Sanat
10 Postmodern Dönem
11 Dijital Sanat, Internet Sanatı ve Biennaller Dönemi
12 Doğu geleneğinde anlam problematiği
13 Sanatın Politik Projelere Dönüşmesi
14 Seminer
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
9 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
10 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
11 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
12 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
13 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
14 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Tarihsel süreç içerisinde ritüellerin çözümlenmesi konusundaki yöntemleri tanır.
2 Toplumsal imgeleri saptar.
3 Sanat ve anlam ilişkisini sorgular.
4 Sanatsal ve toplumsal imgeleri ilişkilendirir.
5 Popüler kültürde anlam sorununu eleştirel düzeyde çözümler.
6 Çağın anlam problematiği ve yeniden anlam üretimini tartışır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Sözlü Sınav 1 3 3
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6