Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tüketici Davranışları ve Satınalma Süreci HIR 529 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını ve satın alma sürecini, tüketim toplumu ve tüketim kültürü bağlamında anlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tüketim toplumu, tüketim kültürü,popüler kültür, kapitalizm, modernizm, postmodernizm, fordizm, postfordizm,tüketici ve tüketici davranışı kavramı, tüketici davranışının pazarlama ile ilişkisi, tüketici davranış modelleri ve satın alma süreci, tüketici ihtiyaçları, tüketim olgusu, motivasyon ve ilgilenim, algılama, öğrenme, tutumlar, kişilik, yaşam tarzı, kültür, sosyal sınıflar ve gruplar, konumlandırma, örgütsel satın alma

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tüketim toplumu ve tüketim kültürü bağlamında, tüketici davranışı ve pazarlama arasındaki ilişkinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tüketici davranışını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
3 Satın alma sürecinin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Konumlandırmanın öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Tüketici davranış modellerinin öğrenilmesi Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tüketici davranışına giriş
2 Algı,Öğrenme ve hafıza
3 Motivasyon ve İlgilenim
4 Tutumlar, Benlik ve Kişilik
5 Değerler
6 Yaşam Biçimleri
7 Kültür
8 Referans Grupları
9 Aile
10 Cinsiyet
11 Satın alma karar süreci, Tüketici Davranış Modelleri
12 Tüketim Toplumu
13 Tüketim Kültürü
14 Popüler Kültür, Kapitalizm, Modernizm, Fordizm,Postfordizm, postmodernizm
Kaynaklar
Ders Notu

Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries

Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall

T.W. ADORNO- KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-KÜLTÜR YÖNETİMİ –

J.BAUDRİLLARD – NESNELER SİSTEMİ

J.BAUDRİLLARD-SİMÜLARKLAR VE SİMÜLASYONLAR

J.BAUDRİLLARD – TÜKETİM TOPLUM –

BAUMAN –KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI-

M.FEATHERSTONE-POSTMODERNİZM VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ

T.VEBLEN-AYLAK SINIFIN TEORİSİ-

G.MİLLER-TÜKETİMİN  EVRİMİ,CİNSİYET, STATÜ VE TÜKETİM

BAUMAN-ÇALIŞMA, TÜKETİCİLİK VE YENİ YOKSULLAR

A.DURNING –TÜKETİM TOPLUMU VE DÜNYANIN GELECEĞİ

Ders Kaynakları

Tüketici davranışları - Doç. Dr. Remzi Altunışık - Prof.Dr. A. Hamdi İslamoğlu

Tüketici Nasıl Düşünür? - Gerald Zaltman

Konumlandırma - Tüketici zihnini fethetme sanatı - Jack Trout- All Ries

Consumer Behaviour -third ed. -Michael Solomon, 2006 , Prentice Hall

T.W. ADORNO- KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-KÜLTÜR YÖNETİMİ –

J.BAUDRİLLARD – NESNELER SİSTEMİ

J.BAUDRİLLARD-SİMÜLARKLAR VE SİMÜLASYONLAR

J.BAUDRİLLARD – TÜKETİM TOPLUM –

BAUMAN –KÜRESELLEŞME: TOPLUMSAL SONUÇLARI-

M.FEATHERSTONE-POSTMODERNİZM VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ

T.VEBLEN-AYLAK SINIFIN TEORİSİ-

G.MİLLER-TÜKETİMİN  EVRİMİ,CİNSİYET, STATÜ VE TÜKETİM

BAUMAN-ÇALIŞMA, TÜKETİCİLİK VE YENİ YOKSULLAR

A.DURNING –TÜKETİM TOPLUMU VE DÜNYANIN GELECEĞİ

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Tüketim toplumu ve tüketim kültürü bağlamında, tüketici davranışı ve pazarlama arasındaki ilişkinin öğrenilmesi 2 1
2 Tüketici davranışını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi 1
3 Satın alma sürecinin öğrenilmesi 1 2
4 Konumlandırmanın öğrenilmesi 1
5 Tüketici davranış modellerinin öğrenilmesi 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 70
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 3 5 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6