Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algı ve İkna Yönetimi | HIR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDA İNANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; algı ve iknaya yönelik kavramları tanımlamak, iletişim türlerine dair mesajların algı ve ikna süreçlerini incelemek ve reklam-halkla ilişkiler-habercilik-pazarlama mesajları ile tüketicide yaratılmak istenen algı ve bu bağlamda ikna çabalarını detaylı olarak ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Diğer insanların davranışlarını şekillendirmek, düşüncelerini etkilemek ve onları harekete geçirmek için sembollerin nasıl kullanıldığıyla ilgili çalışmaları inceleyerek retoriğin bazı temel araçlarını tanımak dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algı ve ikna kavramını ve bu kavramlara dair süreçlerini incelemek | Beyin Fırtınası, | |
2 | Algı ve ikna süreçlerini pazarlama iletişimi mesajları bağlamında değerlendirmek | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İkna kavramını kuramlar bağlamında ele alarak tüketici üzerindeki etki sürecini kavrayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavram olarak ikna | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
2 | İkna edici iletişim | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
3 | İkna edici iletişimde beden dilinin kullanımı | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
4 | İkna ve tutum | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
5 | İknanın oluşmasında sosyal etki | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık |
6 | İkna kuramları | Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. |
7 | Arasınav | |
8 | İkna teknikleri | Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık |
9 | İknada algının önemi | Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık |
10 | Algı ve iknada müziğin kullanım | Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı |
11 | Algı ve iknada renklerin kullanımı | Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları |
12 | Siyasal iletişimde algı ve ikna taktikleri | Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları |
13 | Algı ve iknaya ilişkin film çözümlemeleri | |
14 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | H. Andaç Demirtaş Madran (2012).Tutum, Tutum Değişimi ve İkna İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık Çakır, S. (2016). Reklam ve Müzik, Ankara: Gece Kitaplığı Yüksel, A. H. (2012). İkna Edici İletişim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları. Fisher, R. Ve Shapiro, D. (2013). İkna Teknikleri: Duygularla Mantık Ötesi İkna Teknikleri, İstanbul: Sistem Yayıncılık Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi, İstanbul: Alfa Yayıncılık Sefer D. (2013). Bilinçaltı reklamcılık ve iletişim teknikleri. İstanbul: Gelişim Üniversitesi Yayınları Zeybek, B. (2016). Siyasal Reklam, İkna Ve Retorik, İstanbul:Beta Yayınları Aristoteles (2016). Retorik. YapıKredi Yayınları. Platon, Longions (2003). Siyaset ve Retorik. İz Yayıncılık Gültekin, M. (2016). Algı Yönetimi ve Manipülasyon. Pınar Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. | X | |||||
3 | Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. | X | |||||
4 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. | X | |||||
5 | Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. | X | |||||
6 | Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. | X | |||||
8 | Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. | X | |||||
9 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. | X | |||||
10 | Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algı ve ikna kavramını ve bu kavramlara dair süreçlerini incelemek | ||||||||||
2 | Algı ve ikna süreçlerini pazarlama iletişimi mesajları bağlamında değerlendirmek | ||||||||||
3 | İkna kavramını kuramlar bağlamında ele alarak tüketici üzerindeki etki sürecini kavrayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
4. Ödev | 15 |
3. Sözlü Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
6. Final | 50 |
5. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | 10 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |