Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Görüntüleme Teknikleri | HST 517 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELVAN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Nurettin Cengiz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hücrelerden DNA ve RNA elde edilmesi, RNAların çift zincirli DNA yapılarına dönüştürülmesi, polimeraz zincir reaksiyonu ve özellikleri, hibridizasyon ve hücre içerisinde nükleik asitlerin doğrudan gösterilmesi gibi konular hakkında bilgilendirme amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Hücrelerden DNA ve RNA elde edilmesi, RNAların çift zincirli DNA yapılarına dönüştürülmesi, polimeraz zincir reaksiyonu ve özellikleri, hibridizasyon ve hücre içerisinde nükleik asitlerin doğrudan gösterilmesi gibi konular teorik olarak anlatılarak pratik uygulamalar yaptırılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücrelerden DNA ve RNA elde edilmesinde kullanılan yöntemler | Anlatım, | |
2 | RNA ve proteinlerin analiz yöntemlerinde kullanılan solüsyonların hazırlanması | Anlatım, | |
3 | RNAların çift zincirli DNA yapılarına dönüştürülmesindeki basamaklar | Anlatım, | |
4 | Polimeraz zincir reaksiyonu ve basamakları | Anlatım, | |
5 | Hibridizasyon teknikleri | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
2 | Hücrelerden DNA ve RNA elde edilmesi | |
3 | RNA ve proteinlerin analiz yöntemleri | |
4 | RNA ve proteinlerin analiz yöntemleri | |
5 | RNA ve proteinlerin analiz yöntemlerinde kullanılan solüsyonlar ve özellikleri | |
6 | Ara sınav | |
7 | RNAların çift zincirli DNA yapılarına dönüştürülmesi, | |
8 | RNAların çift zincirli DNA yapılarına dönüştürülmesi, | |
9 | Polimeraz zincir reaksiyonu ve özellikleri | |
10 | Polimeraz zincir reaksiyonunun basamakları | |
11 | Ara sınav | |
12 | Hibridizasyon ve hücre içerisinde nükleik asitlerin doğrudan gösterilmesi | |
13 | Hibridizasyon ve hücre içerisinde nükleik asitlerin doğrudan gösterilmesi | |
14 | Hibridizasyon ve hücre içerisinde nükleik asitlerin doğrudan gösterilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygular | ||||||
2 | Histolojik örnek hazırlama süreçlerini (fiksasyon, kesit alma, boyama vb.) uygular | ||||||
3 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında bilimsel çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü olarak sunar | ||||||
4 | Bilimsel araştırma yürütür, literatür taraması yapar ve özgün sonuçlar üretir | ||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntemlerini bilir; araştırma tasarımı, veri analizi ve yorumlama becerilerini geliştirir | ||||||
6 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamlarını bilir ve yerinde kullanımını yapar | ||||||
7 | Hücrenin, yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurar; mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurar | ||||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi ve gelişim esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
11 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
12 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||
13 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapar | ||||||
14 | Işık mikroskobu ve ileri görüntüleme tekniklerini (floresan mikroskopi, konfokal mikroskopi vb.) kullanarak doku ve hücre preparatlarını analiz eder | ||||||
15 | Alanındaki gelişmeleri sağlık bilimleri ile ilişkilendirerek yorumlar; klinik uygulamalara yönelik temel bilim bilgisi sunar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücrelerden DNA ve RNA elde edilmesinde kullanılan yöntemler | |||||||||||||||
2 | RNA ve proteinlerin analiz yöntemlerinde kullanılan solüsyonların hazırlanması | |||||||||||||||
3 | RNAların çift zincirli DNA yapılarına dönüştürülmesindeki basamaklar | |||||||||||||||
4 | Polimeraz zincir reaksiyonu ve basamakları | |||||||||||||||
5 | Hibridizasyon teknikleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 10 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |