Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyopatoloji | FZL 516 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SONGÜL DOĞANAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
2 | Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre Ölümü, İnflamasyon ve Hipoksi | |
2 | Sıvı Elektrolit Dengesi | |
3 | Travma ve Yanık | |
4 | Anemilerin Fizyopatolojisi | |
5 | Pıhtılaşma sistemi hastalıkları | |
6 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi | |
7 | Solunum sistem fizyopatolojisi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | |
10 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | |
11 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | |
12 | Üriner sistem fizyopatolojisi | |
13 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | |
14 | Ağrı Fizyopatolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Halis Köylü (2019). Klinik anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (üçüncü baskı) İstanbul Tıp Kitabevi, ISBN-978-6059528-82-5 2- Berne RM, Levy MN, Koppen BM, (2018 ) Stanton BA. Berne & Levy Physiology, 7th Edition, Canada. 3-Yeğen BÇ., Alican İ., Solakoğlu Z. (2018) Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çeviri editörü). Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE. 13. Baskı, İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri. 4- Rodney A. Rhoades.,David R.Bell. (,2017) . Klinik Tıbbın Temelleri Tıbbi Fizyoloji., ( Çeviri Ed. Erdal Ağar) 4. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. 5- Pınar L., Yörükan T. (2017) Summary Of Nerve And Muscle Physıology. Akademisyen Kitabevi 1. Edition. 6- Barret Kim E.,Barman Susan M.,Brooks Haddven L . (2016): Ganong's Review of Medical Physiology. McGrowe-Hill Edition. ISBN 978-0-07-182510-8. .
|
Ders Kaynakları | 1- Halis Köylü (2019). Klinik anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (üçüncü baskı) İstanbul Tıp Kitabevi, ISBN-978-6059528-82-5 2- Berne RM, Levy MN, Koppen BM, (2018 ) Stanton BA. Berne & Levy Physiology, 7th Edition, Canada. 3-Yeğen BÇ., Alican İ., Solakoğlu Z. (2018) Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çeviri editörü). Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE. 13. Baskı, İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri. 4- Rodney A. Rhoades.,David R.Bell. (,2017) . Klinik Tıbbın Temelleri Tıbbi Fizyoloji., ( Çeviri Ed. Erdal Ağar) 4. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. 5- Pınar L., Yörükan T. (2017) Summary Of Nerve And Muscle Physıology. Akademisyen Kitabevi 1. Edition. 6- Barret Kim E.,Barman Susan M.,Brooks Haddven L . (2016): Ganong's Review of Medical Physiology. McGrowe-Hill Edition. ISBN 978-0-07-182510-8. 7- Eric P Vidmaier,Hershel Raff, Kevin D Strang (2016). Vanders Human Physiology, McGrowe-Hill Edition ISBN: 9781259251108 8-Stephen J. McPhee,Vishwanath R. Lingappa, william F. Ganong.,2014 (7. Edition ). Pathophysiology of Disease: An Introduction to Clinical Medicine McGrowe-Hill Edition. ISBN 978-0-07-182510-8. 9- Hull R. 2011)Anatomy & Physiology For Therapists and Healthcare Professionals, Cambridge, The Write Idea Ltd,: 10- Gelir E., Koz M., Ersöz G.(2013) Fizyoloji Ders Kitabı. 5. Baskı. Nobel Tıp Kitabevi. 2013. 11- Beam WC., Adams GM., Hill M.(2013) Exercise Physiology - Laboratory Manual Özer MK.,(Çeviri Editörü) Pınar S., Şahin G., Özdöl Y., Yurdakul HÖ.(Çevirenler) Egzersiz Fizyolojisi- Laboratuvar El Kitabı-NOBEL Akademik Yayıncılık. 12- Despopoulos A., Silbernagl S., (2012) Renkli Fizyoloji Atlası. Solakoğlu Z.,(Çeviri Editörü). İstanbul Tıp Kitabevleri Baskı 13- Richad A. Harvey.,(2009):Lippincott'sillustrated Reviews: Physiology, 13 Edition, Lippincott William&Wi,lkins , ISBN-13: 978-160913241 .
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | X | |||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir | ||||||||||
2 | Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | ||||||||||
3 | Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | ||||||||||
4 | Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | ||||||||||
5 | Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | ||||||||||
6 | Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | ||||||||||
7 | Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 200 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |