Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kas Fizyolojisi | FZL 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SONGÜL DOĞANAY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SONGÜL DOĞANAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kas hücrelerinin çeşitleri, özellikleri, görevleri ile nasıl çalıştıkları ve uyarılmaları ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kas kasılması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | İskelet kası ilgili genel bilgileri kavrayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Düz kasların genel özelliklerini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kalp kasının genel özelliklerini kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kas Fizyolojisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İskelet Kasının Fizyolojik Anatomisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Kas kasılmasının Genel Mekanizması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Kas Kasılmasının Moleküler Mekanizması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Kas Kasılmasının Enerji Kullanım Özellikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | İskelet Kasında Sinir Kas İletimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Sinir Kas Kavşağı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | İskelet Kasında Asetil Kolinin Rolü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Sinir Kas Kavşağını Etkileyen İlaçlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Miyasteniya Gravis | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Kas Aksiyon Potansiyeli, Uyarılma-Kasılma Eşleşmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Düz Kasın Kasılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Düz Kas Kasılmasının Sinirsel ve Hormonal Kontrolü | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Kalp Kasının Genel Özellikleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yeğen BÇ., Alican İ., Solakoğlu Z. (2018) Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çeviri editörü). Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE. 13. Baskı, İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri. |
Ders Kaynakları | 1- Halis Köylü (2019). Klinik anlatımlı Tıbbi Fizyoloji (üçüncü baskı) İstanbul Tıp Kitabevi, ISBN-978-6059528-82-5 2- Berne RM, Levy MN, Koppen BM, (2018 ) Stanton BA. Berne & Levy Physiology, 7th Edition, Canada. 3-Yeğen BÇ., Alican İ., Solakoğlu Z. (2018) Guyton Tıbbi Fizyoloji. Yeğen BÇ, (Çeviri editörü). Textbook of Medical Physiology, Guyton AC, Hall JE. 13. Baskı, İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri. 4- Rodney A. Rhoades.,David R.Bell. (,2017) . Klinik Tıbbın Temelleri Tıbbi Fizyoloji., ( Çeviri Ed. Erdal Ağar) 4. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. 5- Pınar L., Yörükan T. (2017) Summary Of Nerve And Muscle Physıology. Akademisyen Kitabevi 1. Edition. 6- Barret Kim E.,Barman Susan M.,Brooks Haddven L . (2016): Ganong's Review of Medical Physiology. McGrowe-Hill Edition. ISBN 978-0-07-182510-8.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | ||||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kas kasılması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme | ||||||||||
2 | İskelet kası ilgili genel bilgileri kavrayabilme | ||||||||||
3 | Düz kasların genel özelliklerini kavrayabilme | ||||||||||
4 | Kalp kasının genel özelliklerini kavrayabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |