Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kan Fizyolojisine Giriş | FZL 503 | 0 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kan hücreleri, kan hücrelerinin görevleri, bağışıklık ve kan pıhtılaşması gibi durumlarla ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri ve labaratuvar uygulamaları ile bu bilgileri daha da pekiştirmeleri amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde aşağıdaki Haftalık Konular kısmında belirtilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kan ve şekilli elemanlarıyla ilgili genel bilgileri kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Kan fizyolojisi ile ilgili uygulamaları bilme ve tekrar edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Vücudun enfeksiyona karşı direnci ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Hemostaz ve kan Pıhtılaşması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Kan Fizyolojisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
2 | Alyuvarlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
3 | Anemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
4 | Polisitemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
5 | Lökositler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
6 | Monosit-Makrofaj Sistemi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
7 | İnflamasyon | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
8 | Granülositler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
9 | Vücudun Enfeksiyona Karşı Direnci | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
10 | Bağışıklık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
11 | Allerji | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
12 | Kan Grupları; Transfüzyon | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
13 | Doku ve Organ Transplantasyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
14 | Hemostaz Kan Pıhtılaşması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arthur C. Guyton, John E. Hall. (2007) Tıbbi Fizyoloji 11. Basım: Nobel Yayınları |
Ders Kaynakları | Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano, Heddwen L. Brooks (2011) Ganong?un Tıbbi Fizyolojisi 23. Basım: Nobel Yayınları; Robert M. Berne (2008) Berne Levy - Fizyoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | X | |||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kan ve şekilli elemanlarıyla ilgili genel bilgileri kavrayabilme | ||||||||||
2 | Kan fizyolojisi ile ilgili uygulamaları bilme ve tekrar edebilme | ||||||||||
3 | Vücudun enfeksiyona karşı direnci ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme | ||||||||||
4 | Hemostaz ve kan Pıhtılaşması ile ilgili genel bilgileri kavrayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |