Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Solıd Modelıng Technıques | CMM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katı Modelleme ürün tasarımı, bilgisayar destekli üretim, elektronik örnekleme,uzaktan robot programlama, ve hareket planlama gibi çeşitli mühendislik uygulamalarının hızla gelişen araştırma ve gelişme alanlarının merkezini teşkil etmektedir. Tüm bu uygulamalar katı fiziksel nesnenin şekillerinin temsilini gerektirir ve onların üzerindeki bu temsiller ve temel işlemler katı modelleme tarafından sağlanır. |
Dersin İçeriği | Katı modellemenin tarihsel perspektifi, katı modellemeye yaklaşımlar, temel şekiller ve işlemler, CSG ve Sınırsal Temsil, Radyal-kenar temsili, Sınır temsilinde Boolean işlemleri, Eğrisel kenarlar ve yüzeylerin temsili, Yüzey kesişimler: eğri kesişimler, Özel yüzey kesişimler, yüzey-yüzey kesişimler, Temel geometrik modelleme Araçları ve görünür yüzey algoritmaları gibi konuları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katı Modelemenin tanımını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Katı Modelleme yaklaşımlarını bilir. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Operatorleri ve Temel geometrileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | CSG Tanımlama yötemini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Sınır Tanımlama yöntemini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Sınır tanımlamalı katı modellerin geçerlilik ilkelerini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Manifold olmayan katıları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Radyal Kenar Tanımlama Yöntemini Bilir. | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Sınırsal Kenar Tanımlamada Boolean Operatorlari Bilir | Anlatım, Tartışma, | |
10 | Eğrisel Kenar ve eğrilerin tanımlamasını yapar | Anlatım, Tartışma, | |
11 | Kesişim algoritmlarını bilir | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A Brief Historical Perspective of Solid Modeling | |
2 | Approaches to Geometric Modeling | |
3 | Conceptual Operations and Primitives | |
4 | CSG and Boundary Representations | |
5 | Topological Validity of B-rep Solids | |
6 | Non-manifold Solids: Radial Edge Structure | |
7 | Boolean Operations on Boundary Representation | |
8 | Representation of Curved Edges and Faces | |
9 | Surface Intersections: Curve Intersections | |
10 | Midterm Exam | |
11 | Special Surface Intersections | |
12 | Surface-Surface Intersections | |
13 | Basic Geometric Modeling Tools | |
14 | Visible Surface Algorithms |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hoffmann C.M., Geometric And Solid Modeling, Springer |
Ders Kaynakları | Agoston M.K., Computer graphics & geometric modeling, Springer |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Katı Modelemenin tanımını yapabilir | |||||
2 | Katı Modelleme yaklaşımlarını bilir. | |||||
3 | Operatorleri ve Temel geometrileri bilir | |||||
4 | CSG Tanımlama yötemini bilir | |||||
5 | Sınır Tanımlama yöntemini bilir | |||||
6 | Sınır tanımlamalı katı modellerin geçerlilik ilkelerini bilir | |||||
7 | Manifold olmayan katıları tanımlar | |||||
8 | Radyal Kenar Tanımlama Yöntemini Bilir. | |||||
9 | Sınırsal Kenar Tanımlamada Boolean Operatorlari Bilir | |||||
10 | Eğrisel Kenar ve eğrilerin tanımlamasını yapar | |||||
11 | Kesişim algoritmlarını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |