Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Engıneerıng Materıals Selectıon | CMM 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, tasarım ve üretim süreçlerinde rol alacak mühendislere malzeme seçimi ile ilgili temel prensipleri vererek onlara malzeme kullanımı ile ilgili temel bir anlayış kazandırmaktır. Öğrenci, mühendislik malzemelerinin listelenmesinden öte malzemelerin çalışma koşullarından kaynaklanan gereksinimler ve malzemelerin bu gereksinimleri nasıl karşılayabilecekleri konusuna yoğunlaştıracaktır. |
Dersin İçeriği | Malzeme seçimi için alt yapı bilgileri, Mekanik özelliklere göre malzeme seçimi, Yüzey dayanıklılığı açısından malzeme seçimi, Malzeme seçimine yönelik konu çalışmaları, hava taşıtları, otomobil motor ve gövde uygulamaları, yüksek sıcaklık uygulamaları vb. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme seçiminin önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Malzeme seçiminde rol alan önemli faktörleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Mühendislik malzemelerinin özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Malzemelerin yüksek sıcaklık davranışlarını bilir ve yüksek sıcaklık performansına göre malzemeleri sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Malzemelerin yüzey, korozyon ve aşınma davranışlarını bilir ve bu özelliklere göre malzeme seçimi yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Özel uygulamalara yönelik malzeme seçimi için gerekli kriterleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction, Motivation for selection, Cost basis for selection, | |
2 | Establishment of service requirement and failure analysis, | |
3 | Selection for mechanical properties, Static strength, | |
4 | toughness, Stiffness, Fatique. | |
5 | Creep and temperature resistance materials selection | |
6 | Selection for surface durability, Selection for corrosion resistance. | |
7 | Selection of Materials for resistance to wear, | |
8 | The relationship between materials selection and materials processing. | |
9 | Case studies in Materials selection: Materials for bike, drink containers. | |
10 | Case studies in Materials selection: Materials for airframes, engines and power generations | |
11 | Case studies in Materials selection: Materials for automabile structures | |
12 | Exam and Project work | |
13 | Materials for bearings and springs | |
14 | Future trends in materials selection |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Book 1: F.A.A. Crane, J.A.Charles and J.Furness, Selection and use of Engineering Materials, 3rd Edn., Butterworth-Heinemann, 2001. Book 2: Kenneth G. Budinski, Engineering Materials: Properties and Selection, Prentice Hall, 2010. ISBN:0137128428, 9780137128426 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzeme seçiminin önemini bilir. | |||||
2 | Malzeme seçiminde rol alan önemli faktörleri bilir. | |||||
3 | Mühendislik malzemelerinin özelliklerini tanır. | |||||
4 | Malzemelerin yüksek sıcaklık davranışlarını bilir ve yüksek sıcaklık performansına göre malzemeleri sınıflandırabilir. | |||||
5 | Malzemelerin yüzey, korozyon ve aşınma davranışlarını bilir ve bu özelliklere göre malzeme seçimi yapar. | |||||
6 | Özel uygulamalara yönelik malzeme seçimi için gerekli kriterleri bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |