Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Dış Politika Analizi | ULZ 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN EFEGİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Rıdvan KALAYCI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler, dış politika analizi sayesinde, dış politikanın temel kavramlarını, planlanma sürecini, karar vericiler arasındaki etkileri, teorik yaklaşımları, bürokratik süreci ve dış politika sürecini etkileyen faktörleri izah edebilecek beceri kazanacaktır. Özellikle Soğuk Savaş sonrası dönemde dış politikanın konularında ve aktörlerindeki artış, küreselleşen dünyada dış politika ile iç politikanın karşılıklı etkileşimi, dış politika konusunda, analizlerin derinlemesine ve dikkatlice yapılmasına imkan tanımıştır. Bu nedenle dış politika uzmanları, salt realist kuram üzerinden devletlerin davranışlarını değerlendirmeleri halinde, akademik görüşlerinde yetersiz kalabilmektedirler. |
Dersin İçeriği | Dış Politika Analizi, Stratejik Çalışmalar, Dış Politika teorileri, Sosyolojik Unsurlar, Ulusal faktörler, Uluslararası Sistem, Karar Verme, Bürokratik Model, Psikolojik Karakter, Liderlik. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dış politika analizi ile stratejiler çalışmalar arasındaki farkı gözlemleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
2 | Dış politikanın kavramsal tanımı yaparken, kavramlar üzerinde tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Dış politika teorilerini karşılaştırmalı olarak inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
4 | Dış politikayı etkileyen faktörleri incele | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
5 | Türk Dış Politikasını Etkileyen Unsurları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
6 | Türk Dış Politikasının Yapım Sürecini İnceler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dış Politika Analizi: Teorik Yaklaşım | |
3 | Türk Dış Politikasında Kemalizmin Rolü | |
4 | Türk Dış Politikasında İki Düzeyli Oyunlar | |
5 | Türk Dış Politikası Karar Verme Süreci | |
6 | Türk Dış Politikasında Kültürün Rolü | |
7 | Türk Dış Politikasında Danışmanların Rolü | |
8 | Türk Dış Politikasında Milliyetçiliğin ve Dinin Rolü | |
9 | Türk Dış Politikasında Medya ve Kamuoyunun Rolü | |
10 | Türk Dış Politikası ve Uluslararası Sistem İlişkisi | |
11 | Türk Dış Politikasında Liderlerin Kişiliği | |
12 | Türk Dış Politikasında Önyargılar, Algılama | |
13 | Bölgesel Güvenlik ve Türk Dış Politikasına Etkisi | |
14 | Türk Dış Politikasına Siyasal Partilerin ve Rejimin Etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Ertan EFEGİL, Dış Politika Analizi Ders Notları, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2012. 2. Ertan EFEGİL ve Rıdvan KALAYCI (der.), Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi, Ankara: Nobel yayıncılık, 2012. 3. Ertan EFEGİl ve Mehmet S. EROL (der.), Dış Politika Teorileri Bağlamında Türk Dış Politikasının Analizi, Ankara, 2013. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dış politika analizi ile stratejiler çalışmalar arasındaki farkı gözlemleyebilir. | ||||||||||
2 | Dış politikanın kavramsal tanımı yaparken, kavramlar üzerinde tartışabilir. | ||||||||||
3 | Dış politika teorilerini karşılaştırmalı olarak inceler. | ||||||||||
4 | Dış politikayı etkileyen faktörleri incele | ||||||||||
5 | Türk Dış Politikasını Etkileyen Unsurları analiz eder. | ||||||||||
6 | Türk Dış Politikasının Yapım Sürecini İnceler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 164 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |