Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dezavantajlı Gruplar ve Sosyal Eşitsizlik | SHB 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İHSAN KUTLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders dezavantajlı grupların yaşadığı sosyal eşitsizlikleri öğretmeyi ve bu eşitsizliklerin giderilmesi için bilgi üretebilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Dezavantajlılık durumunda bulunan engelli, göçmen, bağımlı, kadın, çocuk gibi grupların yaşadığı sosyal eşitsizliklerin analiz edilmesi, bu olumsuzlukların ve risklerin derinlemesine incelenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerileri getirilebilmesi konularını içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal eşitsizlikleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dezavantajlı grupların eşitsizliklerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sosyal hizmet ve eşitsizlik konusunu ilişkilendirir | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal eşitsizlikleri açıklar | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
2 | Dezavantajlı grupların eşitsizliklerini açıklar | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
3 | Sosyal hizmet ve eşitsizlik konusunu ilişkilendirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 50 | 50 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |