Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Sosyal Devlet | SHB 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yıllarda toplumsal hayat etkileyen en önemli olgulardan biri Küreselleşmedir. Toplumsal hayattaki diğer tüm olgular gibi sosyal devlet olgusu da Küreselleşmeden etkilenmektedir. Bu derste küreselleşmenin sosyal devlet üzerindeki etkileri incelenecektir.. |
Dersin İçeriği | Küreselleşme ve Sosyal Devlet arasındaki ilişki |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin yaşadığımız dünyayı dönüştürücü etkisini anlamamızı sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Küreselleşme olgusunun içeriğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Dünya sorunlarına daha kapsamlı bakar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Küreselleşme sosyal devlet ilişkisini anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşme nedir? | |
2 | Küreselleşme ve modernite | |
3 | Küreselleşme ve Dünya sistemi | |
4 | Küreselleşme ve Ulus-devlet | |
5 | Küreselleşme ve Ekonomi | |
6 | Küreselleşme Eleştirileri I | |
7 | Küreselleşme Eleştirileri II | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Küreselleşme ve Din | |
10 | Küresellşeme ve Yerelleşme süreçleri | |
11 | Küreselleşme ve devlet | |
12 | Küreselleşme ve sosyal devlet | |
13 | Sosyal devletin dönüşümü | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. George Ritzer, Küresel Dünya 2. David Held, Anthony McGrew, Küresel Dönüşümler 3. Kudret Bülbül (editör), Küreselleşme Temel Metinler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin yaşadığımız dünyayı dönüştürücü etkisini anlamamızı sağlar. | |||||||
2 | Küreselleşme olgusunun içeriğini öğrenir. | |||||||
3 | Dünya sorunlarına daha kapsamlı bakar. | |||||||
4 | Küreselleşme sosyal devlet ilişkisini anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |