Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Grupla Sosyal Hizmet Uygulamaları | SHB 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sanatla Sosyal Hizmet |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nüfus ve ihtiyaç gruplarına göre grupla çalışma türleri ile toplum ve organizasyonlarla sosyal hizmet uygulamasının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Grup dinamikleri, grup türleri, grupla çalışma becerileri, sosyal sorunlar, sosyal değişme, toplumla çalışma, ortak insan gereksinimleri ve sosyal hizmetin mezzo ve makro boyutları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grup ve toplum dinamiklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Grup türlerini ve grupla çalışma tekniklerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sosyal sorunları analiz eder. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Toplumla çalışma prensiplerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Grup Üyelerinde Olumsuz Davranışlarla Baş etme tekniklerini uygular | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Grupla Çalışmada Yararlanılan Kuramsal Yaklaşımları tanımlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Toplumla Çalışmanın Temellerini kavrar | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
8 | Köy, Gecekondu, şehir İncelemesi yapar | Problem Çözme, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grubun Doğası ve Yapısı | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
2 | Grup Çeşitleri | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
3 | Grup Süreçleri | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
4 | Grup Üyelerinde Olumsuz Davranışlarla Başetme | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
5 | Grupta Liderlik | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
6 | Grupla Çalışmada Yararlanılan Kuramsal Yaklaşımlar | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
7 | Örnek Grup Çalışması | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
8 | Vize | |
9 | Toplumla Çalışmanın Temelleri | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
10 | Toplumla Çalışma Taslağı | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
11 | Köy İncelemesi | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
12 | Gecekondu İncelemesi | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
13 | Şehir İncelemesi | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
14 | Final | Önerilen Kaynaklardan Konu Takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Danış, M. Z., Şahbikan, İ. (2014). “Suça sürüklenmiş çocukların yeniden toplumsallaşma sürecinde ve insan hakları bağlamında sosyal hizmet yaklaşımlarının yeri ve önemi”, Journal of History School, 7 (18),: 627-651. Danış, M. Z., Sülü, C. (2016). “Modernleşme Sürecinde Aile ve Sosyal Hizmet: Güçlendirme Yaklaşımı Perspektifinden Yapısal Bir Analiz”, Journal of History School, 9 (25): 215-230. Danış, M. Z., Kara, H. Z. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma”, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 3, Sayı 2, (baskı aşamasında). |
Ders Kaynakları | 1-) Kağnıcı, Y. vd. (2012). Grupla Psikolojik Danışma, Ankara: PEGEM Akademi 4-) Yalom, I. D. (2003). Kısa Süreli grup terapileri, İstanbul: Kabalcı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Grup ve toplum dinamiklerini tanımlar | |||||||
2 | Grup türlerini ve grupla çalışma tekniklerini açıklar | |||||||
3 | Sosyal sorunları analiz eder. | |||||||
4 | Toplumla çalışma prensiplerini açıklar | |||||||
5 | Grup Üyelerinde Olumsuz Davranışlarla Baş etme tekniklerini uygular | |||||||
6 | Grupla Çalışmada Yararlanılan Kuramsal Yaklaşımları tanımlar | |||||||
7 | Toplumla Çalışmanın Temellerini kavrar | |||||||
8 | Köy, Gecekondu, şehir İncelemesi yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 17 | 17 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |