Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tesis Planlama ve Yerleştirme | MYU 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni kurulacak bir işletme için farklı kuruluş yeri alternatifleri arasından en uygun yeri seçebilen, işletme ile ilgili iş akışlarını çıkararak tesis yerleşimini sistematik olarak planlayabilen ve iş yeri düzenini belirleyebilme yeteneğini öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | 1. İHTİYAÇ TANIMLAMA |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tesis planlama ile ilgili temel kavramları bilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kuruluş yeri için alternatifler arasından seçim yapabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Taşıma modellerini bilen ve uygulama | Anlatım, Tartışma, | |
4 | İş yeri düzenleme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilme, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Sistematik iş yeri düzenini planlayabilen, modelini kurabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | Çeşitli tekniklerle modeli çözebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Mevcut veya yeni kurulacak bir işletme için tesis tasarımı ve düzenlemesi yapabilme ve sunabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Ürün, Süreç ve Çizelge Tasarımı | |
3 | Akış Planlama | |
4 | Faaliyet İlişkileri | |
5 | Personel İhtiyaçları | |
6 | Malzeme Taşıma Sistemleri: Temel Tanımlar | |
7 | Malzeme Taşıma Ekipmanları ve Maliyetleri | |
8 | Yerleşim Planlama Modelleri ve Tasarım Algoritmaları | |
9 | Ticari Tesis Yerleştirme Paketleri | |
10 | İmalat Sistemleri | |
11 | Tesis Sistemleri | |
12 | Gerçek Endüstri Programlarında Uygulama | |
13 | Gerçek Endüstri Programlarında Uygulama | |
14 | Gerçek Endüstri Programlarında Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TOMPKINS J.A., WHITE J. A., BOZER Y.A., TANCHOCO J.M.A., Facilities Planning Third Edition, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tesis planlama ile ilgili temel kavramları bilme | ||||||
2 | Kuruluş yeri için alternatifler arasından seçim yapabilme | ||||||
3 | Taşıma modellerini bilen ve uygulama | ||||||
4 | İş yeri düzenleme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilme, | ||||||
5 | Sistematik iş yeri düzenini planlayabilen, modelini kurabilme | ||||||
6 | Çeşitli tekniklerle modeli çözebilme | ||||||
7 | Mevcut veya yeni kurulacak bir işletme için tesis tasarımı ve düzenlemesi yapabilme ve sunabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |