Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üretim ve Envanter Yönetimi | MYU 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelere siparişin gelmesinden ürün teslimatına kadar geçen Üretim planlama, malzeme ihtiyaç planlaması, Malzeme kaynak planlama, Kurumsal kaynak planlama, ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlama, çizelgeleme, envanter modelleri yer almaktadır. Üretim ortamı, üretim planlama, talep tahminleri, ana üretim çizelgesi, malzeme ihtiyaç planlama, malzeme kaynak planlama, kurumsal kaynak planlama, üretim faaliyetleri kontrol ve stok kontrol modelleri ile ilgili temel kavramlar verilerek teorik bilgi yanında uygulama örnekleri de sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği | Üretim planlama, malzeme ihtiyaç planlaması, Malzeme kaynak planlama, Kurumsal kaynak planlama, ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlama, çizelgeleme, envanter modelleri yer almaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim sistemlerinin temel kavramlarını öğrenmek. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Üretim planlama ve kontrolün temel kavramlarını öğrenmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Talep tahminleri ve ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlaması ile ilgili temel kavramları ve metotları öğrenmek ve kullanabilmek. | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Malzeme ihtiyaç planlama ve malzeme kaynak planlama ile ilgili temel kavramları ve uygulamayı öğrenmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
5 | Malzeme kaynak planlama ve malzeme kaynak planlama ile ilgili temel kavramları ve uygulamayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Örnek olay ve problemlerle kıyaslamalı ve analitik olarak değerlendirme yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim ve Envanter yönetiminde temel tanımlar ve kavramlar | |
2 | Talep tahmini | |
3 | Tedarik Zinciri Yönetimi | |
4 | Kapasite planlama | |
5 | Malzeme ihtiyaç planlama ve ERP | |
6 | Bütünleşik planlama ve kontrol sistemleri | |
7 | ara sınav | |
8 | Kalite Kontrol Sistemleri | |
9 | Envanter yönetimi | |
10 | Envanter teori ve modelleri | |
11 | Envanter teori ve modelleri | |
12 | Lojistik Yönetimi | |
13 | İş sıralama ve Çizelgeleme | |
14 | Örnek Olay |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Production Planning, Control, and Integration, Daniel Siper, Robert L. Bulfin, McGraw-Hill, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üretim sistemlerinin temel kavramlarını öğrenmek. | ||||||
2 | Üretim planlama ve kontrolün temel kavramlarını öğrenmek. | ||||||
3 | Talep tahminleri ve ana üretim çizelgesi, kapasite ihtiyaç planlaması ile ilgili temel kavramları ve metotları öğrenmek ve kullanabilmek. | ||||||
4 | Malzeme ihtiyaç planlama ve malzeme kaynak planlama ile ilgili temel kavramları ve uygulamayı öğrenmek. | ||||||
5 | Malzeme kaynak planlama ve malzeme kaynak planlama ile ilgili temel kavramları ve uygulamayı bilir. | ||||||
6 | Örnek olay ve problemlerle kıyaslamalı ve analitik olarak değerlendirme yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |