Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Elektronik Tablo Uygulamaları | MYU 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Sena Nur Güler |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik tabloları kullanmanın en önemli avantajı, esnek olmaları, öğrenilmesi kolay ve programlamalarının büyük çabalar gerektirmemesidir. Yapılan araştırmalar mühendislerin çalışma ortamlarında en fazla elektronik tablolama programlarını kullandıklarını göstermektedir. Bu nedenle bu ders kapsamında, belirlenen bir elektronik tablo programı mühendislikte kullanıldığı özellikleriyle anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği | Genel anlamda elektronik tablolar, MS-Excel’in tanıtılması, Excel verilerinin diğer programlar ile paylaşılması, Excel’de makro ve küçük programların makro ile yazılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Excel programını genel olarak kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir | Anlatım, Rol Oynama, Tartışma, | |
6 | Excel’de Makro Program yazabilir | Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, Anlatım, Rol Oynama, | |
7 | Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektronik Tablo programları hakkında genel bilgiler | |
2 | MS-Excel hakkında genel bilgiler | |
3 | MS-Excel´de fonksiyonlar | |
4 | Koşullu biçimlendirme, Naive Bayes yöntemi | |
5 | Veri Doğrulama | |
6 | MS-Excel´de Visual Basic/Programlama | |
7 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-1 | |
8 | Visual Basic ile programlamanın temelleri-2 | |
9 | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar | |
10 | MS-Excel´de Makro Programlamanın temelleri | |
11 | Makro kodları ile icra edilebilir programları çalıştırma | |
12 | Makro Kodları İçinde Excel İşlevlerinin Kullanılması | |
13 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Yordamlar | |
14 | Çalışma Kitabı ve Sayfa’ya özgü Makrolar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.gultekincagil.com |
Ders Kaynakları | 1. VBA Makrolar, M. Kemal Korkmaz, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve mühendislik yönetimi alanında gelişmelerini sürdürülebilirliği sağlamak için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Excel programını genel olarak kullanabilir | ||||||
2 | Koşullu Biçimlendirme yöntemini kullanabilir | ||||||
3 | Veri Doğrulama yöntemini kullanabilir | ||||||
4 | İşlevleri kendi başına araştırabilir ve kullanabilir | ||||||
5 | Temel Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonları yazabilir | ||||||
6 | Excel’de Makro Program yazabilir | ||||||
7 | Excel’de yazılmış Makro Programlara müdahale edebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 100 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 200 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 200 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |