Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geleneksel, Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamaları ve Hemşirelik | HMS 679 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAVVA SERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemlerin incelenmesini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve yükseltilmesinde, modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin,ailenin ve toplumun sağlığını korunmaya yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını yükseltilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Tanımı | |
2 | Tamamlayıcı ve Alternatif Yöntemlerde Hemşirenin Rolü | |
3 | Terapötik Dokunma | |
4 | Araştırmalarda Terapötik Dokunmanın Kullanımı | |
5 | Masaj | |
6 | Araştırmalarda Hemşirelikte Masajın Kullanımı (Ülkemizde ve Dünyada) | |
7 | Aromaterapi, Akupressur, Akupunktur, Shiatsu | |
8 | Araştırmalarda Hemşirelikte Aromaterapi, Akupressur | |
9 | Refleksoloji | |
10 | Araştırmalarda Hemşirelikte Refleksolojinin Kullanımı (Ülkemizde ve Dünyada) | |
11 | Müzik | |
12 | Araştırmalarda Hemşirelikte Müziğin Kullanımı (Ülkemizde ve Dünyada) | |
13 | Kanserde Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Kullanımı | |
14 | Ağrıda Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Potter PA, Perry AG (2009). Fundamentals of Nursing. 7th ed. Canada: Mosby Company, 771-785. |
Ders Kaynakları | Erin N (2006). Complementary and alternative medicine. Holistic Nursing Practice September/October, 242-246. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireyin,ailenin ve toplumun sağlığını korunmaya yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | ||||||||
2 | Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığını yükseltilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar | ||||||||
3 | Birey, aile ve toplumun hastalık halinde iyileştirilmesine yönelik modern tıp ile birlikte kullanılan yöntemleri açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |