Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Sistematik Yaklaşım | HMS 677 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hemşirelik uygulamalarında kullanılan ve bilimsel tabanını oluşturan, ortak dil gelişimini sağlayan sınıflama sistemlerini ve yöntemleri konularına ilişkin bilgi kazandırılması ve tutum geliştirilmesidir. Bu ders, öğrencilere Bu derste öğrenciye bilimsel problem çözme yöntemini hemşirelik alanında kullanma bilgi ve becerisi kazandırılır. |
Dersin İçeriği | Bu dersin, hemşirelik uygulamalarında kullanılan ve bilimsel tabanını oluşturan, ortak dil gelişimini sağlayan sınıflama sistemlerini ve yöntemleri konularını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımında ortak dil kullanımının ve sınıflama sistemlerinin önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hemşirelik bakımını verirken uygun sınıflama sistemlerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımı ve kalite | |
2 | Hemşirelik bilimi ve sanatı | |
3 | Hemşirelik sınıflama sistemlerinin analiz edilmesi ve uygulanması | |
4 | Hemşirelik sürecinde tanılama | |
5 | Kuzey Amerika Hemşirelik Tanıları: NANDA ( North American Nursing Diagnosis Association ) | |
6 | Hemşirelik Bakım Sonuçları Sınıflaması: NOC (Nursing Outcomes Classification ) | |
7 | Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması: NIC (Nursing Interventions Classification ) | |
8 | Hemşirelik sürecinde değerlendirme | |
9 | Evde Bakım Sınıflaması: HCCC (Home Health Care Classification) | |
10 | Omaha Sınıflama sistem: OS (Omaha System) | |
11 | Uluslararası Hemşirelik Uygulamaları Sınıflaması: ICNP (International Classification for Nursing Practice) | |
12 | Örnek vaka sunumu | |
13 | Örnek vaka sunumu | |
14 | Örnek vaka sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı, (2013), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul. Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri, (2011), Ed: Türkinaz Atabek Aştı, Ayişe Karadağ. 1. Baskı, Nobel Kitabevi, Adana. Potter, P.A., Perry, A.G. (2009). Fundamentals of Nursing (7 bs.). Canada: Mosby Elsevier. Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P., Lynn, P. (2008). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (6 bs.). Philedelphia: Lippincott Williams&Wilkins Moorhead, S., Johnson, M., Maas, M., & Swanson, E. (2008). Iowa Outcomes Project: Nursing Outcomes Classification (NOC) (4th ed.). St. Louis, MO:C. V. Mosby. Bulecheck, G., Butcher, H., & Dochterman, J. (2008). Iowa Intervention Project: Nursing Interventions Classification (NIC) (5th ed.). St. Louis, MO:C. V. Mosby. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik bakımında ortak dil kullanımının ve sınıflama sistemlerinin önemini kavrar, | ||||||||
2 | Hemşirelik bakımını verirken uygun sınıflama sistemlerini kullanır | ||||||||
3 | Hemşirelik süreci sistemini örnek vakalar üzerinde uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |