Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları Hemşireliği II | HMS 670 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İç hastalıkları ve bakımı konusunda edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgilerini akut ve/veya kronik hastalığı olan erişkin bireyin/ailenin hemşirelik yönetiminde kullanabilme, sonuçlarını değerlendirebilme ve araştırma sonuçlarına dayandırarak uygun bakımı verme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili temel kavramlar, önemli hastalıklar ve bakım modelleri ile ilgili güncel yaklaşımlar teorik bilgi ve uygulamaları içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları takip eder, sonuçlarını sağlık bakım ekibi ile paylaşır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Hemşirelikte kayıt tutmanın gerekliliğini açıklar ve hemşirelik uygulamalarında gerekli kayıtları tutar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık bakım politikalarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlık çalışanı olarak yaşayabileceği sorunları tahmin eder ve çözüm üretir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde ve Dünyada sık karşılaşılan kanserler ve hemşirelik yaklaşımı | |
2 | Böbrek yetersizlikleri ve hemşirelik yaklaşımı | |
3 | Serebrovasküler hastalıklar ve hemşirelik yaklaşımı | |
4 | Romatoid Artrit, Osteoartrit, Osteoporoz ve hemşirelik yaklaşımı | |
5 | Kronik hastalıklarda psikososyal bakım ve bakım verenlerin sorunları | |
6 | Erişkinlerde acil dahili hastalıklar ve hemşirelik güncel yaklaşımlar | |
7 | Transplantasyon ve hemşirelik bakımında güncel yaklaşımlar | |
8 | Kök hücre, kemik iliği nakli ve hemşirelik bakımında güncel yaklaşımlar | |
9 | Tamamlayıcı ve alternatif tedaviler ve hemşirelik yaklaşımı | |
10 | Palyatif bakım ve hemşirelik yaklaşımı | |
11 | Yaşam sonu bakım ve hospisler | |
12 | Hemşirelikte kayıt tutma ve önemi | |
13 | Sağlık bakım politikaları ve yönetimi | |
14 | Sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlar ve çözümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. -Lewis SM, Heitkemper MM, Dirksen SR, Medical- Surgical Nursing,Mosby Year Book, St. Louis, 2004. -Can G. Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi, Mavi İletişim Danışmanlık AŞ Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2007. |
Ders Kaynakları | -Guyton AC. Guyton Tıbbi Fizyoloji . Çavuşoğlu H, Yeğen BÇ (Çev eds). Nobel Tıp Kitavbevl, İstanbul, 2007. -Andreoli TE, Carpenter CJ. Cecil Essentials of Medicine Türkçe. Mıstık S (Çev ed). Nobel tıp Kitabevi, İstanbul, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İç hastalıkları hemşireliği uzmanlık alanında edindiği teorik bilgilerini uygular. | ||||||||
2 | İç hastalıkları hemşireliği uygulama alanına yönelik yapılmış kanıta dayalı çalışmaları takip eder, sonuçlarını sağlık bakım ekibi ile paylaşır. | ||||||||
3 | Hemşirelikte kayıt tutmanın gerekliliğini açıklar ve hemşirelik uygulamalarında gerekli kayıtları tutar. | ||||||||
4 | Sağlık bakım politikalarını kavrar. | ||||||||
5 | Sağlık çalışanı olarak yaşayabileceği sorunları tahmin eder ve çözüm üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |