Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği II | HMS 610 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ruh sağlığında özel durumlar ve gruplar konusunda araştırmalar planlayıp, yürüterek mesleğe bilimsel katkı sağlamak |
Dersin İçeriği | Özel durumlar ve gruplara yönelik tedavi ve bakımın yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerileri, toplum ruh sağlığı ve psikiyatrinin hukuki yönü hakkında gerekli bilgiler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Ruh sağlığı alanında riskli gruplara yönelik hemşirelik bakımını planlar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Örnek vakalar üzerinde ve karşılaştığı durumlarda uygun hemşirelik bakımını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Ruh sağlığı uygulamalarında yasal konuları ve etik sorunları tanır, uygulamalarını etik ilkeler doğrultusunda gerçekleştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinsel yaşam ve psikoseksüel bozukluklar | |
2 | Cinsel yaşam ve psikoseksüel bozukluklar | |
3 | Uyku bozuklukları | |
4 | Yeme bozuklukları | |
5 | Acil psikiyatri | |
6 | Acil psikiyatri | |
7 | Adli psikiyatri | |
8 | Adli psikiyatri | |
9 | Toplum ruh sağlığı | |
10 | Toplum ruh sağlığı | |
11 | Kültürlerarası psikiyatri | |
12 | Kültürlerarası psikiyatri | |
13 | Ulaşılamayan gruplarda (evsizler, suçlular vb) psikiyatri | |
14 | Psikiyatrik rehabilitasyon ve evde bakım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. C Güleç ,E Köroğlu, Psychiatri Hekimler Yayın Birliği (1998). Çam, O. , Engin, E.: Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014, İstanbul. V Benner- Carson , G Arnold , Mental Health Nursing. The Nurse Patient Journey W.B. Saunders Company (1996). Işık, E. Organik Psikiyatri. İstanbul.1999. Petit, J. R. Acil Psikiyatri El Kitabı. A Lippincott Williams& Wilkins. İstanbul Medikal Yayıncılık. 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır | 5 | 4 | 0 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 |
2 | Ruh sağlığı alanında riskli gruplara yönelik hemşirelik bakımını planlar ve uygular | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 |
3 | Örnek vakalar üzerinde ve karşılaştığı durumlarda uygun hemşirelik bakımını uygular | 5 | 5 | 0 | 4 | 0 | 3 | 3 | 3 |
4 | Ruh sağlığı uygulamalarında yasal konuları ve etik sorunları tanır, uygulamalarını etik ilkeler doğrultusunda gerçekleştirir | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 | 3 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |