Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sağlığı Hemşireliği | HMS 636 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul toplumunun sağlığını değerlendirmeyi, korumayı, geliştirmeyi, hastalık ve sakatlık halinde tedavi, bakım ve rehabilitasyonu öğretir. |
Dersin İçeriği | Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarına ilişkin ileri düzeyde uzmanlık bilgi ve becerisine sahip olması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul sağlık kayıtlarını tutar. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Okul çocuğu ve ailesi, okul çalışanlarına bireysel danışmanlık yapar. | Anlatım, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Proje, Rol Oynama, | |
3 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapar. | Anlatım, Tartışma, Proje, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Okul çevresinin fizik koşullarını değerlendirip düzenler. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Proje, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | İlk yardım girişimlerini uygular. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
6 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alır. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular, | Anlatım, Tartışma, Proje, Gözlem, | |
8 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık değerlendirmesini (anamnez, fizik muayene) yapar. | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Proje, | |
9 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
10 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe | |
2 | Okul sağlığının tanımı | |
3 | Dünyada ve Türkiye'de okul sağlığının yeri | |
4 | Okul sağlığı hemşireliği | |
5 | Okul sağlığı hemşirenin rol ve sorumlulukları | |
6 | Okul çocuğunun özellikleri | |
7 | Okul sağlığı çocuklardaki akut sorunlar | |
8 | Okul sağlığı çocuklardaki akut ve kronik sorunlar | |
9 | Okul sağlığı çocuklarındaki kronik sorunlar | |
10 | Okul çocuklarında riskli davrananışlar (Sigara, alkol kullanımı, Cinsel davranışlar) | |
11 | Okul çocuklarında riskli davranışlar (Beslenme bozuklukları, Yetersiz fiziksel aktivite) | |
12 | Okulda şiddet | |
13 | Okul sağlığını geliştirme programları | |
14 | Okul sağlık ofisinin dizaynı Final Sınavı haftası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Lewis KD, Bear BJ: Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul sağlık kayıtlarını tutar. | ||||||||
2 | Okul çocuğu ve ailesi, okul çalışanlarına bireysel danışmanlık yapar. | ||||||||
3 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
4 | Okul çevresinin fizik koşullarını değerlendirip düzenler. | ||||||||
5 | İlk yardım girişimlerini uygular. | ||||||||
6 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alır. | ||||||||
7 | Okul çocuğunun fizyolojik, psikolojik, sosyal gereksinim ve sorunlarına yönelik hemşirelik sürecini uygular, | ||||||||
8 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık değerlendirmesini (anamnez, fizik muayene) yapar. | ||||||||
9 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun yönetir | ||||||||
10 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |