Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Planlaması ve Danışmanlığı | HMS 628 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Aile Planlamasının aile ve toplum yönünden önemini aile planlaması yöntemlerini ve aile planlaması hizmetlerinde hemşirenin rolünü kavratmak. Kadın ve erkekteki infertilite nedenlerini, infertil çiftlerin psikolojik durumlarını, infertilite teşhis ve tedavilerindeki yenilikleri öğretmek. |
Dersin İçeriği | Aile Planlamasının aile ve toplum yönünden önemini aile planlaması Yöntemlerini, kadın ve erkekteki infertilite nedenlerini, infertil çiftlerin psikolojik durumlarını, infertilite teşhis ve tedavilerindeki yenilikleri konusunda için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığının tanımını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Aile planlamasında danışmanlık hizmetini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Etkin ve etkin olmayan aile planlaması yöntemlerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | İnfertilite teşhisinde kullanılan yöntemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İnfertilitede danışmanlık hizmeti yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile Planlaması Hizmetlerinin Düzenlenmesi ve Yönetimi | Literatür taraması |
2 | Dünya?da ve Türkiye?de ki Aile Planlaması Durumu | Literatür taraması |
3 | Doğurganlığı Etkileyen Faktörler | Literatür taraması |
4 | Aile Planlaması Hizmetlerinin Kalitesi | Literatür taraması |
5 | Üreme Sağlığı Sorunları | Literatür taraması |
6 | Danışmanlık Hizmeti Alan Kişinin Değerlendirilmesi | Literatür taraması |
7 | Sağlıklı Cinsel Yaşam | Literatür taraması |
8 | Etkin Aile Planlaması Yöntemleri | Literatür taraması |
9 | Etkin Aile Planlaması Yöntemleri | Literatür taraması |
10 | Doğal Aile Planlaması Yöntemleri | Literatür taraması |
11 | İnfertilitenin tanımı | Literatür taraması |
12 | Kadın ve Erkek İnfertilitesinin Nedenleri | Literatür taraması |
13 | İnfertilitenin Tanı ve Tedavisinde Kullanılan Yöntemler. İnfertilitede Danışmanlık | Literatür taraması |
14 | Kontraseptif Yöntemlerde Yenilikler | Literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doğum Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Basılmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | Taşkın, L.; Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2005 Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı (Ed; Prof.Dr. Anahit Çoşkun, İstanbul, 2000) Coşkun, A., Karanisoğlu, H.;Doğum Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları Eskişehir, Coşkun A.; Hemşire ve Ebelere Yönelik, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2008. WHO, USAID, Johns Hopkins ;Family Planning. World Health Organization, USAID, Johns Hopkins University,2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üreme sağlığının tanımını ve önemini açıklar | ||||||||
2 | Aile planlamasında danışmanlık hizmetini açıklar | ||||||||
3 | Etkin ve etkin olmayan aile planlaması yöntemlerini açıklar | ||||||||
4 | İnfertilite teşhisinde kullanılan yöntemleri açıklar | ||||||||
5 | İnfertilitede danışmanlık hizmeti yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |