Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Hemşirelik Esasları I | HMS 537 | 0 | 2 + 6 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | |
Dersin Türü | Seçmeli | |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM DOĞU KÖKCÜ |
|
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Hemşirelik felsefesi, evrensel etik ilkeler ve hemşirelik değerleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini karşılamada yaratıcı, eleştirel düşünmeyi ve bilimselliği ilke edinmiş, mesleki çalışmaları ile hemşireliğin gelişimine katkıda bulunacak profesyonel hemşireler yetiştirmesini sağlayan çağdaş eğitim ve öğretim faaliyetlerini sürdürmek ve geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği | Bu dersde kişi hemşirelik uygulamasının felsefi yaklaşımları kullanmasına ve kavramsal çercevesinde süreci analiz etmesine katkı sağalayacaktır. Hemşirelik Bilim ve Sanatı Hemşirelik Bilimi ve Kaydettiği Aşamalar Hemşirelik Felsefesi ve Eleştirel Düşünme Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi Hemşirelik Bakımında Model ve Kuramların Uygulanması Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Tanılama Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Tanı Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Planlama Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Uygulama Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Değerlendirme Hemşirelik Süreci ve Model\Kuram ile İlişkilendirilmesi Yaşam Modeli ve Süreç Doğrultusunda Analizi Dersin Değerlendirilmesi
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hemşireliğin bilim ve sanat yönünü açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hemşirelik mesleğine ait temel kavram ve kuramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Hemşirelik bakımında model doğrultusunda tanılama yaparak süreci kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Hemşirelik felsefesini açıklar ve eleştirel düşünme ile kanıta dayalı bakımı sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hemşirelik Tarihi ve Kaydettiği Aşamalar | |
2 | Hemşirelik Bilim ve Sanatı | |
3 | Hemşirelik Felsefesi ve Eleştirel Düşünme | |
4 | Hemşireliğin Kavramsal Çerçevesi | |
5 | Hemşirelik Bakımında Model ve Kuramların Uygulanması | |
6 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Tanılama | |
7 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Tanı | |
8 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Planlama | |
9 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Uygulama | |
10 | Hemşirelik Süreci ve Aşamaları-Değerlendirme | |
11 | Hemşirelik Süreci ve Model\Kuram ile İlişkilendirilmesi | |
12 | Yaşam Modeli ve Süreç Doğrultusunda Analizi | |
13 | Model Doğrultusunda Vaka Çalışması | |
14 | Model Doğrultusunda Vaka Çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia. 2- Barland A., Locsin R. (2007). Technogy and Nursing Practice, Concepts and Issıes. Palgrave Macmillan. 3- Potter,P.A. ve Perry,A.G.,(2009): Fundementals of Nursing, 7th Edition, Mosby Company, St.Louis. 4- Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia. 5- Atabek Aştı T, Karadağ A (Eds). (2013). Hemşrielik Esasları Hemşirelik Bilim ve Sanatı 1. Baskı, Akademi Basım ve Yayıncılık, İstanbul. 6- Babadağ K., Aştı TA (Eds). (2008). Hemşireli Esasları Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul. 7- Berman A., Synder S., Kozier B., Erb G. (2008). Kozier and Erb's Fundamental of Nursing. 8 th.ed. New Jersey: Prentice Hall. 8- Roper, N., Logan, W.W. ve Tierney, A.J. (1996). The Elements of Nursing, A Model for Nursing Based on a Model of Living. 4. Edition, Churchill Livingstone, NewYork. 9-Birol, L. ve Akdemir, N. (2004).İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. İçinde; Akdemir N. Hemşirelikte Temel Kavramlar.( 2. Baskı), Ankara: Sistem Ofset; 12-5. 10-Birol, L.(2005). Hemşirelik Süreci. 7. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık; 401-539. 11-Campbell, J.C. ve Sefton, M. (2010). Discharge teaching about patient retention of knowledge. Home Healthcare Nurse, 28(6), 366-374 www.homehealthcarenurseonline.com. 12-Carpenito,L.J.Çeviren:Erdemir,F.(2005).Handbook of Nursing Diagnosis.
Philedelphia: Lippincott Company; 30-180. 13-Kaya, N. (2008). YaGam Modeli. içinde Babadağ, K., Atabek AGti, T. (Ed.), Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. Gstanbul: Gstanbul Medikal Yayıncılık; 1-7. 14-Şendir, M. (2012). Hemiirelik Tanıları. Gçinde Atabek Aşti, T., Karadağ, A. (Ed)., Hemşirelik Esasları. Hemşirelik Bilim ve Sanat. Gstanbul: Akademi Basım ve Yayıncılık:179-200
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar | X | |||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır | X | |||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir | X | |||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir | X | |||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır | X | |||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Hemşireliğin bilim ve sanat yönünü açıklar | |||||||||||||||
3 | Hemşirelik mesleğine ait temel kavram ve kuramları açıklar. | |||||||||||||||
4 | Hemşirelik bakımında model doğrultusunda tanılama yaparak süreci kullanır. | |||||||||||||||
5 | Hemşirelik felsefesini açıklar ve eleştirel düşünme ile kanıta dayalı bakımı sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |