Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarım Traktörleri OTO 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İBRAHİM ÖZSERT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İş makinalarının genel özellikleri, yapısal ve fonksiyonel donanımları, mekaniği, işletme karakteristikleri ve iş başarıları yönünden tanıtılması
Dersin İçeriği 1.Giriş
2. Traktörlerin Genel Özellikleri
3. Traktörlerde Kullanılan Motorlar ve Güç Aktarma Elemanları
4. Traktör Dümenleme,Frenleme ve Komuta Donanımları
5. HidrolikKaldırma-Askı, Kuyruk Mili ve Kasnak Sistemleri
6. Traktör Mekaniği ve Gücü
7. Traktör Deneyleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Traktörlerin Genel Özellikleri
3 Traktörlerin Yapısı: Motor
4 Kavramalar
5 Aktarma Organları
6 Yürüme Organları ve Dümenleme Sistemi
7 Fren Donanımı
8 Traktör Donanımları:Bağlama ve Askı Sistemleri
9 Hidrolik Kaldırma Sistemi
10 Ara Sınavı
11 Kuyruk Mili ve Kasnak
12 Sürücü Kabinleri
13 Traktör Mekaniği ve Gücü
14 Traktör Deneyleri
Kaynaklar
Ders Notu Saral,A., Tarım Traktörleri, AÜZF Yayın No:1471, Ankara, 1997.
Ders Kaynakları 1.Goering,C.,Engine and Tractor Power, Carroll Goering, Breton Publishers, Boston, 1992.
2.Hunt, D., Farm Power and Machinery Management, Iowa State Univ.Press,Ames,Iowa,1973.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6