Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Motorlu Taşıtlarda Güvenlik ve Konfor Sistemleri | OTO 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN ERGEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Motorlu taşıtlarda güvenlik ve konfor gereksinimine neden olan unsurların ve taşıt etkileşimlerinin anlaşılabilmesinin yanı sıra bu sistemlerin tanınması ve yeni tasarımlar geliştirilebilmesine yönelik bakış açılarının oluşturulması |
Dersin İçeriği | 1. Taşıt tasarımı ve taşıt tasarımında etkili olan unsurlar 2. Taşıt tasarımını etkileyen unsurların birbirleriyle etkileşimleri 3. Taşıtlarda kullanılan güvenlik sistemleri 4. Farklı güvenlik sistemlerinin analizi ve yeni öneriler 5. Taşıtlarda kullanılan konfor sistemleri 6. Farklı konfor sistemlerinin analizi ve yeni öneriler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taşıtlardaki gelişmeleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Taşıt tasarımının önemini bilir ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Taşıtlarda güvenlik sistemlerini bilir, uygulamalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Taşıtlarda konfor sistemlerini bilir, uygulamalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Taşıtlarda güvenlik ve konfor sistemlerinin çalışma mekanizmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Elektronik kontrol ünitelerini bilir ve sistem müdahalelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Taşıtlardaki gelişmeler ve melez taşıtlar | |
3 | Taşıt tasarımı ve taşıt tasarımını belirleyen unsurlar | |
4 | Taşıt güvenlik ve konfor sistemlerine giriş | |
5 | Aktif ve pasif emniyet | |
6 | Taşıtlarda kullanılan güvenlik sistemleri | |
7 | Güvenlik Donanımları ve Özellikleri | |
8 | Güvenlik Sistemlerinin Çalışma Mekanizmaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Taşıtlarda kullanılan konfor sistemleri | |
11 | Konfor Donanımları ve Özellikleri | |
12 | Konfor Sistemlerinin Çalışma Mekanizmaları | |
13 | Taşıt Elektronik Kontrol Üniteleri ve Sistem Müdahaleleri | |
14 | Genel değerlendirme ve yeni tasarımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Arslan, R.,Sürmen, S., ?Otomotiv Elektroniği?, Aktüel Basım Yayın, 2004 2. Göktan A., Taşıt Tasarımı, İTÜ, 1992 3. John F.H., O.C., Amrhyn, Gary, .A.M., Utility Vehicle Design Handbook, ISBN-ISSN: 1560911344, 1991 4. Heisler, H., Advanced Vehicle Technology, ISBN-ISSN: 0768010713, SAE, 2002 5. George A.P., Automotive Vehicle Safety, ISBN-ISSN: 9780203166307, 2002 6. Ribbens,W,B.,Understanding Automotive Electronics Newnes Publication,1998 7. Jurgen,R,K., Automotive Electronics Handbook McGraww-Hill,İnc.,1999 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taşıtlardaki gelişmeleri bilir | |||||
2 | Taşıt tasarımının önemini bilir ve yorumlar | |||||
3 | Taşıtlarda güvenlik sistemlerini bilir, uygulamalarını analiz eder | |||||
4 | Taşıtlarda konfor sistemlerini bilir, uygulamalarını analiz eder | |||||
5 | Taşıtlarda güvenlik ve konfor sistemlerinin çalışma mekanizmalarını bilir | |||||
6 | Elektronik kontrol ünitelerini bilir ve sistem müdahalelerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |