Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mot. Taşıt. ve İş Mak. Hidr.-Pnöm. Sistemler | OTO 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KEMAL ERMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Motorlu taşıtlarda ve iş makinalarınında kullanılan hidrolik ve pnömatik sistemleri tanıyarak, yeni projeler hazırlayabilir, yeni tasarımlar yapabilir hale gelmek, mevcut tasarımlar üzerinde değişiklikler yapabilmek |
Dersin İçeriği | Motorlu taşıtlarda ve iş makinalarında yer alan hidrolik ve pnömatik sistemlerin yapısı, çalışması ve uygulamaları, devre elemanlarını tanıma, valfleri yerlerine uygun bir şekilde kullanabilme, silindirleri projelere uygun yerleştirebilme, örnek projeleri kurgulayıp uygulayabilmek, proje geliştirme, tasarım yapabilme ve sunuş.. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrolik kontrol sistemleri hakkında genel birikime sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hidrolik sistemlerde akışkan özelliklerini tanır ve anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Hidrolik sistem donanımlarını (hidrolik silindirler, hidrolik valfler, hidrolik pompalar vb.) tanır ve kullanımları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
4 | Hareket ve denetim diyagramları; fonksiyon diyagramları, fonksiyon diyagramlarının kurulma becerilerine sahip olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Pnömatik kontrol sistemleri hakkında genel birikime sahip olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Pnömatik sistem donanımlarını (pnömatik silindirler, pnömatik valfler, pnömatik pompalar vb.) tanır ve kullanabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Hidrolik-Pnömatik Sistemlerde otomatik kontrol sistemlerini tanır ve kurgulayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Hidrolik ve pnömatik sistem çizimlerinde kullanılan sembolleri kullanabilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
9 | Küçük hidrolik-pnömatik sistem uygulamaları yapabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
10 | Yeni projeler geliştirebilir ve uygulayabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
11 | Yeni tasarımlara açıktır ve uygulamaları tanır, yeni uygulamalar yapabilir | Beyin Fırtınası, | |
12 | Araştırabilir ve edindiklerini ifade edebilir | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel bilgiler; hidrolik kontrol sistemleri | |
2 | Hidrolik sistemlerde akışkan özellikleri | |
3 | Hidrolik sistem donanımları ve özellikleri | |
4 | Hidrolik silindirler, pompalar, valfler; özellikleri ve kullanım alanları | |
5 | Hareket ve denetim diyagramları; fonksiyon diyagramları, fonksiyon diyagramlarının kurulması | |
6 | Genel bilgiler; pnömatik kontrol sistemleri | |
7 | Pnömatik silindirler - valfler, özellikleri ve kullanım alanları | |
8 | Pnömatik sistemlerde zaman gecikitirme devreleri | |
9 | Otomatik kontrol devreleri | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Hidrolik ve pnömatik sistem çiziminde kullanılan semboller | |
12 | Küçük hidrolik-pnömatik sistem uygulamaları | |
13 | Proje hazırlama - tasarım oluşturma | |
14 | Proje hazırlama - tasarım oluşturma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Pneumatic, Peter Patient, MEB, 1994 2. Hidrolik devre elemanları ve uygulama teknikleri, MMO,2001/192 3. Pnömatik devre elemanları ve uygulama teknikleri, MMO,2001/293 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidrolik kontrol sistemleri hakkında genel birikime sahip olur | |||||
2 | Hidrolik sistemlerde akışkan özelliklerini tanır ve anlar | |||||
3 | Hidrolik sistem donanımlarını (hidrolik silindirler, hidrolik valfler, hidrolik pompalar vb.) tanır ve kullanımları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
4 | Hareket ve denetim diyagramları; fonksiyon diyagramları, fonksiyon diyagramlarının kurulma becerilerine sahip olur | |||||
5 | Pnömatik kontrol sistemleri hakkında genel birikime sahip olur | |||||
6 | Pnömatik sistem donanımlarını (pnömatik silindirler, pnömatik valfler, pnömatik pompalar vb.) tanır ve kullanabilir | |||||
7 | Hidrolik-Pnömatik Sistemlerde otomatik kontrol sistemlerini tanır ve kurgulayabilir | |||||
8 | Hidrolik ve pnömatik sistem çizimlerinde kullanılan sembolleri kullanabilir | |||||
9 | Küçük hidrolik-pnömatik sistem uygulamaları yapabilir | |||||
10 | Yeni projeler geliştirebilir ve uygulayabilir | |||||
11 | Yeni tasarımlara açıktır ve uygulamaları tanır, yeni uygulamalar yapabilir | |||||
12 | Araştırabilir ve edindiklerini ifade edebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 95 |
1. Kısa Sınav | 1 |
1. Ödev | 2 |
2. Kısa Sınav | 2 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |