Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrikli Araç Teknolojileri | MEK 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul gerektirmiyor. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Güç Elektroniği. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADNAN DERDİYOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde hızla yaygınlaşmaya başlayan elektrikli araç teknolojilerinin donanım, yazılım ve otonom sistemlerinin incelenmesi ve bu alanda çalışacak araştırmacılara temel bilgilerin verilmesi ve güncel araştırmalara konu olan sorunların anlatılması ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | -Elektrik araçların gelişim süreci, Mekanik donanımlar, Elektriksel Donanımlar, Batarya Teknolojisi, Enerji yönetim sistemi, Şarj sistemleri, Motor seçimi, Motor tipleri ve uygulama tipleri, Motor sürücü sistemleri, Araç kontrolü, Hibrit araç teknolojisi, Otonom elektrikli araçlar, Elektrikli araçlarda gelecek perspektifi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | -Electric Vehicle Technology, J. Larminie, J. Lowry,, Wiley -Elektrikli Araç Teknolojisi, J. Larminie, J. Çevirmen Aydın Bodur | Nilgün Çervatoğlu, Elektrik Mühendisleri Odası yayını Elektrikşi Araçlar için tahrik sistemleri geliştirilme Metodolojisi, TOFAŞ, Ar-Ge Monografi Seris, Mayıs, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|