Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Sistem Tasarımı ve Simülasyonu | MEK 532 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNAN SERDAR ÖZKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar destekli tasarım ve simülasyon yöntemleri sürekli değişmekte ve yenilenmektedir. Geleneksel Bilgisayar Destekli Tasarım uygulamalarından farklı olarak günümüzde tasarım modülü içerisinde animasyon, yapısal analiz ve simülasyon uygulamaları da yapılabilir hale gelmiştir. Ayrıca günümüz tasarım yazılımları; eş zamanlı mühendislik, tersine mühendislik gibi diğer uygulamalarla da bütünleşik uygulanmak zorundadır. Öğrenciler bu ders ile;mühendislik sistemlerinin; bilgisayarla 2 ve 3 boyutlu tasarlayabilme, 3 boyutlu simülasyon ve analizlerini yapabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Makine Tasarımında ve Simülasyonda Kullanılan Yazılımlar, Parametrik modelleme Mantığı (2D/3D), Üç boyutlu montaj, Tasarım Tabloları Ve Konfigürasyonu, Karmaşık sistemlerin tasarımı, Nokta Bulutlarından Yüzey Örme, Tasarımda Animasyon ve Simülasyon, Simülasyon ile Sistemlerin Yapısal Analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Parametrik modelleme Mantığını (2D/3D) bilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
2 | Karmaşık sistemlerin tasarımı yapar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Montaj modellemede simülasyon uygulaması yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Gözlem, | |
4 | Bir Sistemin Tasarım ve Simülasyonun yapmayı bilir | Anlatım, Grupla Çalışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Simülasyonda Kullanılan Yazılımlar | |
2 | Parametrik modelleme Mantığı (2D/3D) | |
3 | Parametrik modelleme uygulamaları | |
4 | 3D Montaj Modelleme | |
5 | 3D montaj - demontaj modelleme Uygulamaları | |
6 | Tasarım Tabloları Ve Konfigürasyonu | |
7 | Karmaşık sistemlerin tasarımı | |
8 | Karmaşık sistemlerin tasarım Uygulamaları | |
9 | Tasarımda Animasyon ve Simülasyon | |
10 | Montaj modellemede simülasyon uygulaması | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Bir Sistemin Tasarım, Simülasyon ve Yapısal Analizi | |
13 | Sistemin Tasarım ve Simülasyonu Uygulaması | |
14 | Ödevlerin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Sham Tickoo, “CATIA V5R20 for Designers”, Cadcim Technologies, 2012, USA 2. Nader Zamani, “ CATIA V5 FEA Tutorials Release 20”SDC , 2011 3. Jonathan Weaver and Nader Zamani, “ CATIA V5 Tutorials Mechanism Design & Animation Release 21”, SDC, 2012 4. Paul Tran, “ SolidWorks 2012 Part II: Advanced Techniques”, SDC 2011. 5. Matt Lombard, “ SolidWorks Surfacing and Complex Shape Modeling Bible”, Wiley Publishing inc. 2008,Canada. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Parametrik modelleme Mantığını (2D/3D) bilir. | |||||
2 | Karmaşık sistemlerin tasarımı yapar | |||||
3 | Montaj modellemede simülasyon uygulaması yapar | |||||
4 | Bir Sistemin Tasarım ve Simülasyonun yapmayı bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |