Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Denetim Amaçlı Mikrodenetleyiciler | MEK 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ BORU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. Projelerin geliştirilmesinde gerekli olan alet ve araçları tanır. |
Dersin İçeriği | 1. Endüstriyel alanda kullanılan algılayıcı ve elamanların tanıtımı 2. Endüstriyel uygulama projeleri 3. Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı 4. Proje geliştirme ve analiz çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir mikro denetleyiciyi programlayabilir | Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, | |
2 | Mikro denetleyici kullanarak endüstriyel bir sistem tasarlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Mikro denetleyici ile kesme tabanlı bir sistem geliştirebilir | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Mikro denetleyici ile motor uygulamaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
5 | Mikro denetleyici ile LCD tabanlı uygulama geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Mikro denetleyici ile seri haberleşme uygulamaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
7 | Mikro denetleyici ile opto elektronik uygulamalar geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
8 | Mikro denetleyici ile matematiksel fonksiyonları programlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici geliştirme ve benzetim ortamları | |
2 | C derleyici seçimi ve programlama adımları | |
3 | Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı | |
4 | Optoelektronik uygulamaları : 7-parçalı göstergeler | |
5 | Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları | |
6 | Seri haberleşme uygulamaları | |
7 | Kesme tabanlı program geliştirme | |
8 | ADC ve DAC Uygulamaları | |
9 | Motor (DC, Servo, Step) Uygulamaları | |
10 | LCD gösterge uygulamaları | |
11 | Ara sınav | |
12 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar | |
13 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar | |
14 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers (Second Edition, Tim Wilmshurst,ISBN: 978-1-85617-750-4, Elsevier, 2010 2. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William Kleitz, 1998, Prentice Hall 3. Bülent Çobanoğlu, Mikrobilgisayar Sistemleri ve Assembly, Sakarya Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Ders Notu, 2012 4. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit, M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık 5. İnternet Siteleri http://www.microchip.com http://www.mikroe.com |
Ders Kaynakları | Sakarya Üniversitesi Online Kütüphane Kaynakları: 6.PIC Microcontrollers (Third Edition) An Introduction to Microelectronics, 2012 ,Elsevier Ltd. Author(s): Martin P. Bates ISBN: 978-0-08-096911-4 7. Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C (Second Edition) Learning to Fly the PIC 24 Copyright © 2011 Elsevier Inc. Author(s): Lucio Di Jasio ISBN: 978-1-85617-870-9 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir mikro denetleyiciyi programlayabilir | |||||
2 | Mikro denetleyici kullanarak endüstriyel bir sistem tasarlayabilir | |||||
3 | Mikro denetleyici ile kesme tabanlı bir sistem geliştirebilir | |||||
4 | Mikro denetleyici ile motor uygulamaları geliştirebilir | |||||
5 | Mikro denetleyici ile LCD tabanlı uygulama geliştirebilir | |||||
6 | Mikro denetleyici ile seri haberleşme uygulamaları geliştirebilir | |||||
7 | Mikro denetleyici ile opto elektronik uygulamalar geliştirebilir | |||||
8 | Mikro denetleyici ile matematiksel fonksiyonları programlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |