Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Kültür | RTS 034 | 0 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE GÜL TOPRAK ÖKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, yaşamın her alanının dijitalleştiği bir çağda, dijital teknolojilerin yol açtığı sosyo-kültürel ve teknolojik dönüşümü merkezine almaktadır. Ders, bu dönüşümün bireysel/kamusal alanlara yansıyan çeşitli boyutları üzerinde durmaktadır. Geç-modern dönemde dijital uzamın tekno-sosyal dinamiklerinin nasıl anlamlandırılacağına dair meseleler, yalnızca teknik değil, aynı zamanda sosyal bir olgu olarak ele alınacak, disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım izlenecektir. Öğrenci değerlendirmesi dönem içi ve dönem sonu yapılacak sınavlardan oluşacaktır.
|
Dersin İçeriği |
11. Hafta. Ders İçeriğinin Sunumu 22. Modern Dönem ve Medya 33. Dijital Medyanın Tarihi 44. Ağ Toplumunun Doğuşu 55. Dijital Medyanın Ekonomi Politiği 66. Ağ Kültürünün Temel Özellikleri 77. Dijital Çağda Uzam, Zaman ve Gerçeklik Kavrayışlarının Dönüşümü 88. İnternet ve Kamusal Alanın Dönüşümü 99. Dijital Medya ve Kimlik 110. Dijital Gözetim 111. Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler 112. Medya Sistemlerinin Dönüşümü: Haber, Editörlük, Yurttaş Gazeteciği, Radyonun ve Televizyonun dönüşümü 113. Dijital Çağda Sanat ve Sinema 114. Dijital Çağda Geleceğe Yön Vermek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan-Teknoloji Etkileşimi üzerine belli başlı kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme | ||
2 | Dijital dönüşümün çok katmanlı yapısına dair örnek alanlar ve kavramları açıklayabilme | ||
3 | Ağ toplumu ve kamusal alan kavramlarını açıklayabilme | ||
4 | Dijital çağın ekonomi-politik özelliklerini açıklayabilme | ||
5 | Teknoloji ve kültür arasındaki ilişkileri açıklayabilme | ||
6 | Dijital tabanlı uygulamaları ve dijital medyayı tanımlayabilme | ||
7 | Sanat kavramını, sanat teknoloji bağlamında tartışabilme ve dijital teknolojilerle sanat kavramının çok yönlü ilişkisini açıklayabilme | ||
8 | Dijital kimlik kavramını tanımlayabilme ve özelliklerini açıklayabilme | ||
9 | Dijital gözetim kavramını tanımlayabilme ve dijital gözetimin işlediği alanları açıklayabilme | ||
10 | Dijital medyanın toplumsal hareketler üzerindeki etkisini açıklayabilme | ||
11 | Dijital kültürü ve özelliklerini açıklayabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Modern Dönem ve Medya | |
3 | Dijital Medyanın Tarihi | |
4 | Ağ Toplumunun Doğuşu | |
5 | Dijital Medyanın Ekonomi Politiği | |
6 | Ağ Kültürünün Temel Özellikleri | |
7 | Dijital Çağda Uzam, Zaman ve Gerçeklik Kavrayışlarının Dönüşümü | |
8 | İnternet ve Kamusal Alanın Dönüşümü | |
9 | Dijital Medya ve Kimlik | |
10 | Dijital Gözetim | |
11 | Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler | |
12 | Medya Sistemlerinin Dönüşümü: Haber, Editörlük, Yurttaş Gazeteciği, Radyonun ve Televizyonun dönüşümü | |
13 | Dijital Çağda Sanat ve Sinema | |
14 | Dijital Çağda Geleceğe Yön Vermek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | ||||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | ||||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | ||||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | ||||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | ||||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | ||||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan-Teknoloji Etkileşimi üzerine belli başlı kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
2 | Dijital dönüşümün çok katmanlı yapısına dair örnek alanlar ve kavramları açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
3 | Ağ toplumu ve kamusal alan kavramlarını açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
4 | Dijital çağın ekonomi-politik özelliklerini açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
5 | Teknoloji ve kültür arasındaki ilişkileri açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
6 | Dijital tabanlı uygulamaları ve dijital medyayı tanımlayabilme | |||||||||||||||||||||||||
7 | Sanat kavramını, sanat teknoloji bağlamında tartışabilme ve dijital teknolojilerle sanat kavramının çok yönlü ilişkisini açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
8 | Dijital kimlik kavramını tanımlayabilme ve özelliklerini açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
9 | Dijital gözetim kavramını tanımlayabilme ve dijital gözetimin işlediği alanları açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
10 | Dijital medyanın toplumsal hareketler üzerindeki etkisini açıklayabilme | |||||||||||||||||||||||||
11 | Dijital kültürü ve özelliklerini açıklayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|