Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya RTS 009 0 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SERHAT YETİMOVA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yeni medyanın felsefesi, yeni medyanın özellikleri, uygulama örnekleri, üretim biçim, iletişim ortamı, mevcut sorunlar ve olası çözüm önerileri konusunda bilgi ve farkındalık kazanmak amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Yeni medyanın tarihsel gelişimi, kavramsal ve teorik özellikleri, etik ve teknik sorunları, açılımları ve bu alanda yapılan araştırmalardan örnekler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni medya içerikleri konusunda bilgi ve farkındalık geliştirme, uygulama becerileri edinme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Yeni medyanın kavramsal, kültürel tarihsel ve güncel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersi tanıtma. Yeni Medya Nedir?
2 Internet tarihi, Web 2.0. 3.0. 4.0. wiki, bloglar, forumlar, yeni nesil haber platformları
3 Türkiye’de ve Dünyada Yeni Medya
4 Yeni medyanın özellikleri
5 Yeni medyanın özellikleri, Yeni medya ve geleneksel medyanın farklılıkları
6 Yeni Nesil Web Haberciliği ve Örnek Siteler
7 Yeni medya okuryazarlığı
8 Yeni medya ve pedagoji
9 Yeni medya üzerine araştırmalar I
10 Yeni medya üzerine araştırmalar 2
11 Yeni medya üzerine araştırmalar 3
12 Yeni medya üzerine araştırmalar 4
13 Yeni medya üzerine araştırmalar 5
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark)

Demir Askeroğlu, E. & Ersöz Karakulakoğlu, S. (2019). GELENEKSEL MEDYADAN YENİ MEDYAYA GEÇİŞ SÜRECİNDE DEĞİŞEN GAZETECİLİK ‘YURTTAŞ GAZETECİLİĞİ: KUŞAKLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA . Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 7 (1) , 508-536 . DOI: 10.19145/e-gifder.442960

1  Yetimova, S. (2017) Haber Ajanslarının Yenil Nesil Habercilik Uygulamaları Üzerine Yaklaşımları: Associated Press (AP) ve Anadolu Ajansı (AA) Üzerine Bir Karşılaştırma Tüm Boyutlarıyla İnternet Haberciliği (Ed. Berrin Kalsın) Ankara: Gece Kitaplığı, s.205-243

 Yetimova, S. (2020) Dijital Medya ve Türkiye’de Yeni Nesil Habercilik Kültürü. Dijital Yayıncılık. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları

 

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir X
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. X
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. X
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. X
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. X
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. X
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. X
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. X
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. X
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
1 Yeni medya içerikleri konusunda bilgi ve farkındalık geliştirme, uygulama becerileri edinme 5 5 5 5
2 Yeni medyanın kavramsal, kültürel tarihsel ve güncel yapısı hakkında bilgi sahibi olmak 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)