Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Transmedya Anlatı RTS 002 0 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Anlatının Medyalar arasındaki hareketlerini ve yeni üretim koşullarına adaptasyonunu inceleyip, yeni nesil anlatıları daha iyi anlamak

Dersin İçeriği

Transmedya Anlatılar nasıl oluşur ve medyanın yeni çağında nerede yer alır sorusunun yanıtını arayan bu ders, anlatıların tarhisel gelişimi üzerinden yeni nesil medyaların hedeflerine odaklanır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Transmedya Anlatısı üzerine düşünmek
2 Bir anlatı neden çok mecraya ihtiyaç duyar
3 Anlatı nedir ve nasıl oluşturulur
4 Anlatı nasıl satılır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Transmedya Nedir?
2 Transmedya Medya Türleri Nedir?
3 Edebiyatta Transmedya
4 Televizyonda Transmedya
5 Sinemada Transmedya
6 Transmedya Ürünleri Arasındaki Bağ nedir?
7 Ara Sınav
8 Ticari Ürün olarak Anlatı Kavramı
9 Anlatının transmedyalaşması Süreci üzerine düşünceler
10 İlk Transmedya örnekleri
11 Harry Potter ve Yüzüklerin Efendisi Üzerine Bakış
12 Örneklerle Değerlendirme
13 Örneklerle Değerlendirme
14 Örneklerle Değerlendirme- Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ed Finn, Bob Beard, Joey Eschrich, and Ruth Wylie, Imagining Transmedia

Donna Hancox,  The Revolution in Transmedia Storytelling through Place.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir X
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. X
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. X
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. X
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. X
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. X
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. X
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. X
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. X
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. X
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. X
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. X
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. X
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. X
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. X
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. X
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. X
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. X
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. X
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. X
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. X
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. X
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. X
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. X
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
1 Transmedya Anlatısı üzerine düşünmek
2 Bir anlatı neden çok mecraya ihtiyaç duyar
3 Anlatı nedir ve nasıl oluşturulur
4 Anlatı nasıl satılır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,8
dersAKTSKredisi 3