Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurgu | RTS 303 | 5 | 1 + 2 | 2 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ALİCAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | Arş.Gör. ALİCAN YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | 1. Süreç içerisinde değişen ve dönüşen kurgu yaklaşımlarına ve kurgu kuramlarına yönelik genel bir çerçeve sağlamak. 2. Kurgunun temel ilkelerini aktararak filmlerin kurgusal çerçevede değerlendirebileceği teknik ve terminolojik yeterliliği sağlamak. 3. Adobe Premiere pratikleri ile kurgu teknolojileri ve programlarına hâkimiyet sağlamak. 4. Adobe Premiere uygulamalarıyla öğrencileri kendi kurgularını yapabilecek seviyeye getirmek ve onlara kendi özgün kurgu dillerini oluşturacak bir temel sağlamak. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında kurgu tarihi ve kurgu kuramlarına değinilecek, kurgu kuramlarının sinemaya yansıması filmlerden örneklerle aktarılacaktır. Öte yandan Adobe Premiere kurgu programı uygulamaları ile kuramsal bakış açısı harmanlanarak pratik ve teorinin buluşması sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | Kurgunun temelleri, tarihi ve kuramsal yaklaşımlar: Lumiere Kardeşler, Georges Melies, Edwin Porter, David Griffith | |
3 | Kurgu programında ses ve görüntü düzenlemesine yönelik çalışmalara giriş. | |
4 | Sinemada kadraj, çekim ölçeği, çekim planı, dekupaj, mizansen gibi kavramlara giriş, kurgu programında yapılan projelerin değerlendirilmesi | |
5 | Görünmez kurgu- Hareket bağlantısı kurgusunun anlatımı ve öğrencilere bu konuda hazırlayacakları proje ile ilgili bilgi verilmesi | |
6 | Adobe Premiere Kurgu Uygulamaları | |
7 | Kurgu Projelerinin değerlendirilmesi | |
8 | Vize | |
9 | Vizede Yapılması İstenen Projenin Değerlendirilmesi | |
10 | Kurguda hareket bağlantısı | |
11 | Rus Kurgu Kuramcıları: Kuleshov, Pudovkin, Vertov | |
12 | Rus Kurgu Kuramcıları: Eisenstein | |
13 | Ses ve Görüntü Kurgusu Uygulaması | |
14 | Ses ve Görüntü Kurgusu Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nişancı, İlkay (2018), Teoride ve Pratikte Sinemada Kurgu, İstanbul: Doruk Yayınları. Sokolov, Aleksey G. (2006) Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Çev. Semir Arslanyürek. İstanbul: Agora. Murch, Walter (2005) Göz Kırparken. Çev. İlker Canikligil. İstanbul: Bilgi Üniversitesi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | X | |||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | X | |||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | X | |||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | X | |||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | X | |||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | X | |||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | X | |||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | X | |||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | X | |||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | X | |||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | X | |||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | X | |||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | X | |||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | X | |||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | X | |||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | X | |||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|