Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinema ve Televizyonda Türler | RTS 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler tür filmlerine ilişkin genel tarihler bilgileri açıklayabileceklerdir. | ||
2 | Öğrenciler, tür filmi kavramına ilişkin tarihsel süreçleri açıklayabileceklerdir. | ||
3 | ğrenciler tür filmlerine ilişkin anlatı yapısını tanımlayabileceklerdir. | ||
4 | Öğrenciler, western, korku, kara film, müzikal gibi film türlerini tanımlayabileceklerdir. | ||
5 | Televizyonda tür kavramını özetleyebilme. | ||
6 | Televizyon program türlerini çözümleyebilme. | ||
7 | Televizyon program türlerinin tarihsel gelişimine temel düzeyde hakim olabilme. | ||
8 | Televizyon programlarını özgünce yorumlayabilme. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tür Kavramı: Tür çözümlemesi, kuramsal yaklaşımlar, film türü, tür filmlerinin geçirdiği evrim. | |
2 | Televizyon program türlerinin biçimlenmesindeki etkenler: Televizyonun sosyo-ekonomik özellikleri; televizyon izleyici ilişkileri; diğer iletişim araçları ile benzerlikler farklılıklar; televizyonun olanak ve sınırlılıkları. Televizyon program yapım sürecinin aşamaları, program türünün belirlenmesi. Televizyon program türlerinde genel kategoriler. | |
3 | Tür filmlerinin temel anlatım öğeleri: Anlatı, karakterler, yıldız oyuncular, görüntüsel göstergeler. | |
4 | Western: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Western: İkonografi / Örnek Film izlemesi. | |
5 | Polisiye-Kara Film: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Polisiye-Kara Film: İkonografi / Örnek Film İzlemesi. | |
6 | Müzikal: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Müzikal: İkonografi / Örnek Film İzleme. | |
7 | Korku-Gerilim: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Korku-Gerilim: İkonografi / Örnek Film İzleme. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sinemada Farklı Türler. Sinemada Farklı Türler / Örnek Film İzleme. | |
10 | Televizyon Dramaları: Geleneksel dramatik yapı, televizyon dizileri ve serialler. Örnek program/lar izleme ve tartışma. | |
11 | Soap Operalar: Tanım ve kökenleri, anlatı yapısı, temel öğeleri, karekterleri. Örnek program/lar izleme ve tartışma. Durum komedileri (Sit-com): Tanım ve kökenleri, anlatı yapısı, temel ögeleri, karakterler. Örnek program/lar izleme ve tartışma. | |
12 | Yarışma programları: Tanım ve kökenleri, temel öğeleri,yarışma programlarının popülerliğinin nedenleri; alt türleri: bilgi yarışmaları, oyunvari yarışmalar Örnek program/lar izleme ve tartışma./ | |
13 | Spor programları, çocuk programları, söyleşi programları: Tanım ve kökenleri, anlatı yapısı, temel öğeleri, karekterleri. Örnek program/lar izleme ve tartışma. / | |
14 | Melez Türler: Magazin programları, reality programları, edu-tainment, docu-drama vb. Örnek program/lar izleme ve tartışma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir | ||||||
2 | Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar. | ||||||
3 | Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder. | ||||||
4 | Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar. | ||||||
5 | Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder. | ||||||
6 | Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir. | ||||||
7 | İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir. | ||||||
8 | Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir. | ||||||
9 | Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir. | ||||||
10 | Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir. | ||||||
12 | İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
13 | Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
15 | Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir. | ||||||
16 | Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
17 | Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır. | ||||||
18 | Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder. | ||||||
19 | Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler. | ||||||
20 | Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
21 | Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
22 | Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler. | ||||||
23 | Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar. | ||||||
24 | Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir. | ||||||
25 | Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler tür filmlerine ilişkin genel tarihler bilgileri açıklayabileceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||
2 | Öğrenciler, tür filmi kavramına ilişkin tarihsel süreçleri açıklayabileceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||
3 | ğrenciler tür filmlerine ilişkin anlatı yapısını tanımlayabileceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||
4 | Öğrenciler, western, korku, kara film, müzikal gibi film türlerini tanımlayabileceklerdir. | |||||||||||||||||||||||||
5 | Televizyonda tür kavramını özetleyebilme. | |||||||||||||||||||||||||
6 | Televizyon program türlerini çözümleyebilme. | |||||||||||||||||||||||||
7 | Televizyon program türlerinin tarihsel gelişimine temel düzeyde hakim olabilme. | |||||||||||||||||||||||||
8 | Televizyon programlarını özgünce yorumlayabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|