Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sinema ve Televizyonda Türler RTS 301 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. DOĞUŞCAN GÖKER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler tür filmlerine ilişkin genel tarihler bilgileri açıklayabileceklerdir.
2 Öğrenciler, tür filmi kavramına ilişkin tarihsel süreçleri açıklayabileceklerdir.
3 ğrenciler tür filmlerine ilişkin anlatı yapısını tanımlayabileceklerdir.
4 Öğrenciler, western, korku, kara film, müzikal gibi film türlerini tanımlayabileceklerdir.
5 Televizyonda tür kavramını özetleyebilme.
6 Televizyon program türlerini çözümleyebilme.
7 Televizyon program türlerinin tarihsel gelişimine temel düzeyde hakim olabilme.
8 Televizyon programlarını özgünce yorumlayabilme.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tür Kavramı: Tür çözümlemesi, kuramsal yaklaşımlar, film türü, tür filmlerinin geçirdiği evrim.
2 Televizyon program türlerinin biçimlenmesindeki etkenler: Televizyonun sosyo-ekonomik özellikleri; televizyon izleyici ilişkileri; diğer iletişim araçları ile benzerlikler farklılıklar; televizyonun olanak ve sınırlılıkları. Televizyon program yapım sürecinin aşamaları, program türünün belirlenmesi. Televizyon program türlerinde genel kategoriler.
3 Tür filmlerinin temel anlatım öğeleri: Anlatı, karakterler, yıldız oyuncular, görüntüsel göstergeler.
4 Western: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Western: İkonografi / Örnek Film izlemesi.
5 Polisiye-Kara Film: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Polisiye-Kara Film: İkonografi / Örnek Film İzlemesi.
6 Müzikal: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Müzikal: İkonografi / Örnek Film İzleme.
7 Korku-Gerilim: Tarihçe, temel öğeler, türün evrimi. Korku-Gerilim: İkonografi / Örnek Film İzleme.
8 Ara sınav
9 Sinemada Farklı Türler. Sinemada Farklı Türler / Örnek Film İzleme.
10 Televizyon Dramaları: Geleneksel dramatik yapı, televizyon dizileri ve serialler. Örnek program/lar izleme ve tartışma.
11 Soap Operalar: Tanım ve kökenleri, anlatı yapısı, temel öğeleri, karekterleri. Örnek program/lar izleme ve tartışma. Durum komedileri (Sit-com): Tanım ve kökenleri, anlatı yapısı, temel ögeleri, karakterler. Örnek program/lar izleme ve tartışma.
12 Yarışma programları: Tanım ve kökenleri, temel öğeleri,yarışma programlarının popülerliğinin nedenleri; alt türleri: bilgi yarışmaları, oyunvari yarışmalar Örnek program/lar izleme ve tartışma./
13 Spor programları, çocuk programları, söyleşi programları: Tanım ve kökenleri, anlatı yapısı, temel öğeleri, karekterleri. Örnek program/lar izleme ve tartışma. /
14 Melez Türler: Magazin programları, reality programları, edu-tainment, docu-drama vb. Örnek program/lar izleme ve tartışma.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar.
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar.
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder.
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir.
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir.
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir.
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir.
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir.
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir.
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir.
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır.
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder.
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler.
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar.
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir.
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
1 Öğrenciler tür filmlerine ilişkin genel tarihler bilgileri açıklayabileceklerdir.
2 Öğrenciler, tür filmi kavramına ilişkin tarihsel süreçleri açıklayabileceklerdir.
3 ğrenciler tür filmlerine ilişkin anlatı yapısını tanımlayabileceklerdir.
4 Öğrenciler, western, korku, kara film, müzikal gibi film türlerini tanımlayabileceklerdir.
5 Televizyonda tür kavramını özetleyebilme.
6 Televizyon program türlerini çözümleyebilme.
7 Televizyon program türlerinin tarihsel gelişimine temel düzeyde hakim olabilme.
8 Televizyon programlarını özgünce yorumlayabilme.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)