Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce ING 190 2 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL, Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS, Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ, Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör. GÜLŞEN ÖZDEMİR, Öğr.Gör. SEVDE BAYLAN, Öğr.Gör. NERMİN KICIR, Öğr.Gör. ZEHRA ÖZARFAT, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR, Öğr.Gör. ÖMER İLHAN, Öğr.Gör. AYŞE CELEPLİ, Öğr.Gör.Dr. SEVAL KAYGISIZ,
Dersin Yardımcıları

Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduklarını anlamaları,
- Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Kısa, net iletileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
3 Kısa, günlük metinleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Basit, günlük sohbetlere katılır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
5 Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 To be (am,is,are) Sahiplik sıfatları, Tekil çoğul, İşaret sıfatları Ders Kitabı 1. Ünite
2 Yer ve zaman edatları, Would like Ders Kitabı 2. Ünite
3 Geniş Zaman Ders Kitabı 3. Ünite
4 Tekrar Ders Kitabı 1-3. Ünite
5 a-an-the, Sayılabilir sayılamaz Ders Kitabı 4. Ünite
6 Şimdiki Zaman Ders Kitabı 5. Ünite
7 Can (-ebilmek), Have to-Has to (zorunluluk), Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması Ders Kitabı 6. Ünite
8 Tekrar Ders Kitabı 4-6. Ünite
9 Vize haftası -
10 Geçmiş zaman: was-were, went Ders Kitabı 7. Ünite
11 Nesne zamiri, Karşılaştırma sıfatları Ders Kitabı 8. Ünite
12 Should, Could, Be going to Ders Kitabı 9. Ünite
13 Tekrar Ders Kitabı 7-9. Ünite
14 Karşılaştırma Too-Enough Ders Kitabı 10. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

Online İçerik, Haftalık Videolar, PDF Notlar

Ders Kaynakları

[1] Smart Choice
[2] Oxford University Press Dictionary

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Bilimine ve radyo, tv ve sinema mesleğine ilişkin temel kavramları ve ilkeleri bilir
2 Radyo, tv ve sinemanın tarihsel bilgisini ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle geldiği noktayı kavrar.
3 Yapım, yönetim, senaryo, görüntü yönetimi, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlara yönelik profesyonel bir kavrayış ve uygulama becerisi elde eder.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanlarına dair kavramlar, yaklaşımlar ve tartışmalar ile başka disiplinler arasında bağlantı kurar.
5 Geliştirdiği projelerin gerçekleşmesi için gerekli ekip ve donanımı kurar ve koordine eder.
6 Küreselleşme ekseninde iletişimin ulusal, uluslararası ve kültürlerarası boyutlarını bilir.
7 İletişim araçlarının toplumsal etkilerini, araştırma ve analiz yöntemlerini bilir.
8 Radyo, Tv ve sinemanın hukuki, siyasi, ekonomik, tarihi, kültürel ve sosyolojik boyutlarını bilir.
9 Geleneksel medya ve yeni medya mecralarında içerik üretme, yayınlama beceresine sahiptir.
10 Radyo, Tv ve sinema alanında mesleki sorunlarını tanımlama ve bu sorunlara ilişkin açıklama getirebilme becerisine sahiptir.
11 Enformasyon kaynaklarına erişimi ve ürettiği içeriği doğrulama becerisine sahiptir.
12 İletişim teknolojilerini takip etme ve üretim süreçlerinde etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
13 Eleştirel bakış açısıyla medya içeriklerini değerlendirebilme becerisine sahiptir.
14 Fotoğraf çekme, düzenleme ve mizanpaj yapabilme becerisine sahiptir.
15 Bilimsel bir araştırmayı tasarlama, yürütme ve sonuçlarını raporlaştırma becerisine sahiptir.
16 Edindiği kuramsal bilgiyi mesleki uygulamalarda kullanabilme becerisine sahiptir.
17 Radyo, Tv ve sinema alanında bireysel ve ekip çalışmaları gerçekleştirerek sorumluluk alır.
18 Radyo, Tv ve sinema alanında yaşanan teknolojik gelişmeleri takip eder.
19 Radyo, Tv ve sinema alanıyla ilişkili fikirlerini, sorunlara ilişkin çözüm alternatiflerini bilimsel verilerle destekler.
20 Medya teknolojilerini etkin kullanma yetkinliğine sahiptir.
21 Zaman sınırlamasıyla çalışma, düşünme, yazma ve hızlı karar verme yetkinliğine sahiptir.
22 Radyo, televizyon ve sinema alanında yaratıcı projeler üretir ve yenilikçi bir yaklaşım sergiler.
23 Medya sektöründeki yeni kavram ve yaklaşımları yakından takip ederek mesleki gelişim sağlar.
24 Medyada özgün projeler geliştirmeyi hedefler ve orijinal fikirler üretir.
25 Kendisini en uygun şekilde ifade edebilme ve etkili iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25
1 "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek
2 Kısa, net iletileri kavrar.
3 Kısa, günlük metinleri kavrar.
4 Basit, günlük sohbetlere katılır.
5 Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur.
6 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 70
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4