Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nano Yapılı Malzemeler | MTM 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET UYSAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni yüksek katma değerli malzemeler, geleneksel yöntemlerden farklı olarak artık atom ve moleküllerin kontrol edilmesiyle üretilmektedir. Nano malzemelerin tanımlanması ve nano boyuttaki ileri teknoloji malzemeler hakkında bilgi sahibi olunması, nano partiküllerin üretimi ve ileri teknoloji alanlarında uygulamaları hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. Yeni malzeme ve teknoloji devriminin temelleri sadece malzeme ve metalürji alanında değil farklı disiplinlerden gelen bilim adamı adaylarına öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1. Nanometre ölçekli malzemelere giriş 1.2. 0-1-2-3 boyutlu nanoyapılı malzemeler 2. Nanoyapılı malzemelerin üretim yöntemleri 2.1. Yukarıdan aşağıya- Aşağıdan yukarıya üretim yöntemleri 2.2.Nanopartiküllerin, nanoçubuk/nanotel, nano film ve kütlesel nanoyapılı malzemelerin üretimi 3.2. 1 ve 2 Boyutlu nanokompozit malzemelerin termal ve elektrokimyasal özellikleri 3.3. Polimer- Metal matrisli nano kompozit malzemeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nano ve makro ölçekleri bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
2 | Nanoteknolojinin gereğini anlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
3 | Nanomalzemelerin üretim yöntemlerini bilir. | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
4 | 1 ve 2 boyutlu nanoyapılı malzemelerin üretim ve özelliklerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
5 | 1 ve 2 boyutlu Nanokompozitlerin üstünlüklerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
6 | Nanomalzemelerin genel karakterizasyonlarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
7 | Nano malzemelerin triboloji mekanizmalarını açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
8 | Nanomalzemelerin mekanik özelliklerini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
9 | Nanomalzmeler için temel kullanım alanları önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nano ölçekli malzemelere giriş, Nanomalzemelerin sınıflandırılması | |
2 | Nanoyapılı malzemelerin üretim yöntemleri | |
3 | Nanopartiküllerin, nanoçubuk/nanotel, nano film ve kütlesel nanoyapılı malzemelerin üretimi | |
4 | 1 ve 2 Boyutlu nanokompozit malzemeler, üretimi ve karakterizasyonu | |
5 | 1 ve 2 Boyutlu nanokompozit malzemeler, üretimi ve karakterizasyonu | |
6 | 1 ve 2 Boyutlu Karbon esaslı kompozit malzemeler | |
7 | 1 ve 2 Boyutlu nanokompozit malzemelerin termal ve elektrokimyasal özellikleri | |
8 | Polimer- Metal matrisli nano kompozit malzemeler | |
9 | Nanoyapıların mekanik özellikleri - Nanoyapıların deformasyon mekanizması | |
10 | Nanokristalin malzemelerde mukavemet artış mekanizmaları | |
11 | Nanotriboloji ve nano mekanik | |
12 | Alternatif enerjiler için nano malzemeler- Elektriksel, optik, süper iletkenlik, magnetik özellikler | |
13 | Nanomalzemelerin deneysel karakterizasyonu | |
14 | Nanomalzemelerin uygulama alanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders materyallerine dönem içerisinde buradan ulaşılabilir. |
Ders Kaynakları | 1. Sharmıla M. Mukhopadhyay, Nanoscale Multıfunctıonal Materıals-Science And Applications, John Wiley & Sons, 2012 . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslararası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, uluslar arası literatüre özgün, sanayide uygulanabilir sonuçlar kazandırır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nano ve makro ölçekleri bilir. | 5 | ||||||
2 | Nanoteknolojinin gereğini anlar. | 5 | ||||||
3 | Nanomalzemelerin üretim yöntemlerini bilir. | 5 | ||||||
4 | 1 ve 2 boyutlu nanoyapılı malzemelerin üretim ve özelliklerini açıklayabilir. | 5 | ||||||
5 | 1 ve 2 boyutlu Nanokompozitlerin üstünlüklerini anlar. | 5 | 5 | |||||
6 | Nanomalzemelerin genel karakterizasyonlarını anlar. | 5 | ||||||
7 | Nano malzemelerin triboloji mekanizmalarını açıklayabilir | 5 | ||||||
8 | Nanomalzemelerin mekanik özelliklerini anlar | 5 | ||||||
9 | Nanomalzmeler için temel kullanım alanları önerebilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |