Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim, Reform ve Sosyal Değişme | EPU 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin öncelikli amacı eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki karşılıklı ilişkileri ele almaktır. Tarihi süreç içerisinde eğitimde reform çabaları, öğretmenlerin sosyal değişmedeki rolleri, eğitimde değişimin engelleri, sosyal değişmede eğitimin rolü konusunda öğrencilere bilgi ve deneyimler kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve toplumsal değişme ilişkileri, eğitimin ve öğretmenlerin toplumsal değişme sürecindeki etkileri, eğitim reformlarının başarısızlık nedenleri, dünden bugüne Türk eğitim tarihindeki eğitim reformlarının genel bir değerlendirmesi ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkileri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tarihi süreç içerisinde Türk eğitim tarihindeki reform çabalarını gerekçeleri ile kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitimin sosyal değişme üzerindeki etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğretmenlerin Türkiyenin toplumsal değişim üzerindeki etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim reformlarının başarı ve başarısızlık nedenlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Avrupa Birliğine giriş sürecinde Türkiyede eğitim sistemindeki değişiklikleri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Sivil toplum örgütlerinin eğitime katkılarını araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Milli eğitim şura kararlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişim ve Toplumsal Değişimin Tanımı | |
2 | Toplumsal Değişim Teorileri | |
3 | Eğitim ve Toplumsal Değişim | |
4 | Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Rolleri | |
5 | Türkiye’nin Değişim Sürecinde Eğitimin Rolü | |
6 | Dünden Bugüne Belli Başlı Eğitim Reformları | |
7 | Eğitim Şuralarının Değerlendirilmesi | |
8 | Yabancı Uzman Raporlarının Değerlendirilmesi | |
9 | Öğretmen Yetiştirme Sisteminde Reform | |
10 | Eğitim Reformlarının Başarı ve Başarısızlık Nedenleri | |
11 | Avrupa Birliğine Giriş Sürecinde Öngörülen Eğitim Reformları | |
12 | Modernizm, Postmodernizm, Eğitim ve Değişim | |
13 | İnternet, Yeni Bilgi Teknolojileri ve Değişim | |
14 | Yaşam Boyu Eğitim ve Toplumsal Değişim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
ESERPEK, Altan. Eğitim ve Sosyal Değişme. Ankara: A.Ü. E.F. dergisi c:10, s:1-2, 1978. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim, reform ve sosyal değişme arasındaki ilişkileri kavrar | ||||||||||||
2 | Tarihi süreç içerisinde Türk eğitim tarihindeki reform çabalarını gerekçeleri ile kavrar | ||||||||||||
3 | Eğitimin sosyal değişme üzerindeki etkilerini kavrar | ||||||||||||
4 | Öğretmenlerin Türkiyenin toplumsal değişim üzerindeki etkilerini analiz eder | ||||||||||||
5 | Eğitim reformlarının başarı ve başarısızlık nedenlerini açıklar | ||||||||||||
6 | Avrupa Birliğine giriş sürecinde Türkiyede eğitim sistemindeki değişiklikleri yorumlar | ||||||||||||
7 | Sivil toplum örgütlerinin eğitime katkılarını araştırır | ||||||||||||
8 | Milli eğitim şura kararlarını değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |