Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri | EPU 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Evren ve örneklem belirler. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Araştırma türü ile veri toplama sürecini ilişkilendirir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Araştırmaların raporlaştırılması ile ilgili kuralları uygular. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
8 | Bir araştırma önerisi hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, bilimsel araştırma kavramları | |
2 | Araştırma Kavramı | |
3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | |
5 | Nitel araştırma teknikleri | |
6 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
7 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
8 | Nicel araştırma teknikleri | |
9 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
10 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
11 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
12 | Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları | |
13 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması | |
14 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması, dersin genel değerlendirmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | ||||||||||||
2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | ||||||||||||
3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | ||||||||||||
4 | Evren ve örneklem belirler. | ||||||||||||
5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | ||||||||||||
6 | Araştırma türü ile veri toplama sürecini ilişkilendirir. | ||||||||||||
7 | Araştırmaların raporlaştırılması ile ilgili kuralları uygular. | ||||||||||||
8 | Bir araştırma önerisi hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |