Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye’De Biyoçeşitlilik COG 521 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türlerin ve ekosistemlerin çeşitliliği ve önemi algılanarak, biyoçeşitliliği tehdit eden faktörler ile koruma stratejilerini hakkında bilgi sahibi olup coğrafi bakış açısıyla yorumlanması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Türkiye’de ekosistem çeşitliliği,Türkiye’deki türler ve tür çeşitliliği, Biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Biyoçeşitliliğin tanımı ve gelişimini bilir Soru-Cevap,
2 Türkiye biyoçeşitliliğini öğrenir Soru-Cevap, Anlatım,
3 Türkiye’de biyoçeşitliliğin sürdürülebilirliği için alınacak önlemleri öğrenir. Soru-Cevap, Anlatım,
4 Biyoçeşitliliğin korunma yöntemlerini açıklar Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türkiye biyoçeşitliliğinin önemi
2 Türkiye biyoçeşitliliğinin nedenleri
3 Türkiye’de biyolojik çeşitliliğin önemli olduğu alanlar
4 Türkiye’deki ekosistem çeşitliliği
5 Türkiye’deki ekosistem çeşitliliği
6 Türkiye'nin flora bölgeleri ve başlıca vejetasyon tipleri
7 Türkiye'nin flora bölgeleri ve başlıca vejetasyon tipleri
8 Türkiye’deki fauna çeşitliliği
9 Türkiye’deki endemik bitki çeşitliliği
10 Türkiye’de biyoçeşitliliği tehdit eden faktörler
11 Türkiye’de biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler
12 Türkiye’de biyolojik çeşitliliğin kaybıyla ortaya çıkan tehditler
13 Türkiye’deki biyoçeşitlililği koruma stratejileri
14 Biyolojik küreselleşme ve Türkiye
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Biyoçeşitliliğin tanımı ve gelişimini bilir
2 Türkiye biyoçeşitliliğini öğrenir
3 Türkiye’de biyoçeşitliliğin sürdürülebilirliği için alınacak önlemleri öğrenir.
4 Biyoçeşitliliğin korunma yöntemlerini açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6