Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arazı Kullanımının Planlaması | COG 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH ARICİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çok boyutlu multidispliner bir konu olan Bölge planlamanın Coğrafi boyutları, coğrafyacıların planlama alanında yaptıkları ve yapabilecekleri çalışmaların esaslarını kavratabilmek. |
Dersin İçeriği | Arazi kullanımı üzerinde etkili olan jeolojik, jeomorfolojik, klimatik, hidrografik, edatif ve biotik faktörlerin etki dereceleri ile çeşitli sahalarda hali hazır arazi kullanımıdır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arazi kullanımının geçmiş ve günümüzdeki özelliklerini bilir | ||
2 | Arazinin arz ettiği potansiyelin belirlenmesinin önemini tartışır | ||
3 | Arazi planlamayı farklı branşlardaki kişilerden oluşan ekiplerle yapar | ||
4 | Arazi kullanımı planlanmasında doğal ve beşeri unsurların önemini bilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araziden yararlanan insan | |
2 | Araziden yaralanma prensipleri | |
3 | Fonksiyon sahalarının tespitinde takip edilecek yöntem | |
4 | Yerleşmelerin mahiyet ve dağılışları | |
5 | Fonksiyon sahalarının dağılışı | |
6 | Doğal enerji kaynaklarının kullanılması | |
7 | Ormanlardan yararlanma ve olumsuz sonuçları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sulardan yararlanma | |
10 | Araziden yararlanma açısından litosfer | |
11 | Araziden yararlanma açısından ova tipleri | |
12 | Araziden yararlanma açısından plato tipleri | |
13 | Araziden yararlanma açısından dağ tipleri | |
14 | Araziden yararlanma açısından eğim faktörü ve eğim grupları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bedriye DENKER(1976) Şehir İçi Arazi Kullanışı, İst. Üniv. Edebiyat Fakültesi Yay.No.2054,İstanbul TUNÇDİLEK, Necdet (1996),Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İ:Ü. Dnz. Bil. Ve Coğr. Enst. Yay. İstanbul. TUNÇDİLEK, Necdet (1985), Türkiyede Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı, İst. Üniv. Deniz Bilimleri ve Coğ. Enst. Yay.No.3, İstanbul Peter Treuner u.a.(Hg.): Handwörterbuch der Raumordnung. Redaktionsausschuß: Akademie für Raumforschung und Landesplanung Hannover: ARL. 1995 Fürst, Dietrich und Ernst-Hasso Ritter, Landesentwicklungsplanung und Regionalplanung. Ein verwaltungswissenschaftlicher Grundriß. 2. Aufl. Düsseldorf: Werner. 1993 Vogt, Joachim, Raumstruktur und Raumplanung, 2. Aufl. Stuttgart: Klett. 1997 Gerhard STIENS, Prognostik in der Geographie, Westermann, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | X | |||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Arazi kullanımının geçmiş ve günümüzdeki özelliklerini bilir | |||||||||||||||
2 | Arazinin arz ettiği potansiyelin belirlenmesinin önemini tartışır | |||||||||||||||
3 | Arazi planlamayı farklı branşlardaki kişilerden oluşan ekiplerle yapar | |||||||||||||||
4 | Arazi kullanımı planlanmasında doğal ve beşeri unsurların önemini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |