Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arazı Kullanımının Planlaması COG 514 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FATİH ARICİ
Dersi Verenler Doç.Dr. FATİH ARICİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çok boyutlu multidispliner bir konu olan Bölge planlamanın Coğrafi boyutları, coğrafyacıların planlama alanında yaptıkları ve yapabilecekleri çalışmaların esaslarını kavratabilmek.
Dersin İçeriği Arazi kullanımı üzerinde etkili olan jeolojik, jeomorfolojik, klimatik, hidrografik, edatif ve biotik faktörlerin etki dereceleri ile çeşitli sahalarda hali hazır arazi kullanımıdır
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arazi kullanımının geçmiş ve günümüzdeki özelliklerini bilir
2 Arazinin arz ettiği potansiyelin belirlenmesinin önemini tartışır
3 Arazi planlamayı farklı branşlardaki kişilerden oluşan ekiplerle yapar
4 Arazi kullanımı planlanmasında doğal ve beşeri unsurların önemini bilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Araziden yararlanan insan
2 Araziden yaralanma prensipleri
3 Fonksiyon sahalarının tespitinde takip edilecek yöntem
4 Yerleşmelerin mahiyet ve dağılışları
5 Fonksiyon sahalarının dağılışı
6 Doğal enerji kaynaklarının kullanılması
7 Ormanlardan yararlanma ve olumsuz sonuçları
8 Ara sınav
9 Sulardan yararlanma
10 Araziden yararlanma açısından litosfer
11 Araziden yararlanma açısından ova tipleri
12 Araziden yararlanma açısından plato tipleri
13 Araziden yararlanma açısından dağ tipleri
14 Araziden yararlanma açısından eğim faktörü ve eğim grupları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Bedriye DENKER(1976) Şehir İçi Arazi Kullanışı, İst. Üniv. Edebiyat Fakültesi Yay.No.2054,İstanbul
TUNÇDİLEK, Necdet (1996),Bölgesel Coğrafyanın İlkeleri, İ:Ü. Dnz. Bil. Ve Coğr. Enst. Yay. İstanbul.
TUNÇDİLEK, Necdet (1985), Türkiyede Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı, İst. Üniv. Deniz Bilimleri ve Coğ. Enst. Yay.No.3, İstanbul
Peter Treuner u.a.(Hg.): Handwörterbuch der Raumordnung. Redaktionsausschuß: Akademie für Raumforschung und Landesplanung Hannover: ARL. 1995
Fürst, Dietrich und Ernst-Hasso Ritter, Landesentwicklungsplanung und Regionalplanung. Ein verwaltungswissenschaftlicher Grundriß. 2. Aufl. Düsseldorf: Werner. 1993
Vogt, Joachim, Raumstruktur und Raumplanung, 2. Aufl. Stuttgart: Klett. 1997
Gerhard STIENS, Prognostik in der Geographie, Westermann, 1996
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Arazi kullanımının geçmiş ve günümüzdeki özelliklerini bilir
2 Arazinin arz ettiği potansiyelin belirlenmesinin önemini tartışır
3 Arazi planlamayı farklı branşlardaki kişilerden oluşan ekiplerle yapar
4 Arazi kullanımı planlanmasında doğal ve beşeri unsurların önemini bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6